Учені виявили підозрілі збіги в результатах дослідження російської вакцини. Керівник розробки відмовився з ними спілкуватися

Tmaximumge / Pxhere

Учені з кількох країн виявили підозрілі збіги в результатах дослідження російської вакцини від коронавірусу «Супутник V», опублікованого в журналі The Lancet, й у відкритому листі попросили надати оригінальні дані. Керівник дослідження відмовився їм відповідати.

Група науковців зі США, Австралії, Італії, Японії, Швейцарії та інших країн звернулася до редакції наукового журналу, який опублікував дослідження, і до його керівника Дениса Логунова.

У дослідженні зазначено, що вакцина сформувала імунну відповідь у 100% випадків — у всіх 76 учасників ранньої стадії випробувань. При цьому серйозних побічних ефектів не виявили.

Проте вчені виявили в опублікованих результатах підозрілі збіги в рівні антитіл серед усіх добровольців, на яких випробовували препарат. Учені висловили сумнів у коректності дослідження і попросили російських дослідників надати доступ до оригінальних, необроблених даних.

«Дані з усіх експериментів і оригінальні файли FACS у форматі fcs були б великою підмогою при оцінці цього дослідження, дозволяючи безпосередньо відтворювати всі аналізи і висновки, а не намагатися це зробити з даних, виділених або виведених із цифр», — йдеться в листі.

Керівник дослідження нової вакцини з Центра Гамалеї у коментарі Meduza заявив, що не збирається відповідати вченим, а всі дані назвав точними.

«Якщо редакція The Lancet звернеться за поясненнями, ми готові відповісти… Дані по титрах саме такі», — сказав Логунов.