НАБУ повідомило про підозру експертці, яка допомогла компанії з орбіти Медведчука «приватизувати» державний нафтопровід

Автор:
Катерина Кадакова
Дата:

Колишній заступниці директора «Українського державного науково-дослідного і проєктного інституту азотної промисловості та продуктів органічного синтезу» (УкрДІАП) вручили підозру про зловживання службовими повноваженнями, завдяки чому нафтопродуктопровід «Самара — Західний напрямок» було незаконно виведено з державної власності.

Про це повідомили у пресслужбі Національного антикорупційного бюро України.

За даними слідства, експертка у 2017 році надала Господарському суду Рівненської області завідомо недостовірний висновок в інтересах ТОВ «Прикарпатзахідтранс», яке пов’язують з оточенням народного депутата від «Опозиційної платформи — За життя», кумом російського президента Віктором Медведчуком.

На підставі цього висновку державі відмовили у визнанні права власності на частину нафтопродуктопроводу «Самара — Західний напрямок».

«ТОВ «Прикарпатзахідтранс» на підставі судового рішення, що базувалося на завідомо неправдивому висновку експерта, безпідставно отримало у власність частину магістрального нафтопродуктопроводу «Самара — Західний напрямок», який має важливе народногосподарське та оборонне значення», — заявили у НАБУ.

Наразі розслідування триває, слідство встановлює всіх ймовірно причетних до вчинення злочину осіб.

Про що йдеться?

Нафтопродуктопровід «Самара — Західний напрямок» був збудований за часів СРСР і після проголошення незалежності України мав перейти у власність держави. Проте дочірня компанія російської АК «Транснафтопродукт» не передала права на трубопровід.

У 2011 році Господарський суд Рівненської області визнав право власності на частину нафтопродуктопроводу, що проходить українською територією, за Україною, у 2014—2015 роках це рішення підтвердили Апеляційний та Вищий господарський суд.

Натомість у 2015 році Господарський суд Рівненської області скасував рішення через «нововиявлені обставини», а в 2017 році визнав право власності за ТОВ «Прикарпатзахідтранс». Таким чином стратегічний об’єкт опинився в руках комерційної структури.