TikTok може втратити свою «магію» після продажу американським інвесторам. Китай заборонив віддавати його алгоритм рекомендацій

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:
TikTok може втратити свою «магію» після продажу американським інвесторам. Китай заборонив віддавати його алгоритм рекомендацій

iXimus / Pixabay

Майбутні власники TikTok, які наразі ведуть переговори про купівлю популярного додатку через його заборону указом президента США, не отримають доступу до алгоритму рекомендацій. Експерти вважають, що американцям не вдасться відтворити «магічний» алгоритм, що зробив додаток настільки популярним для інфлюенсерів без особливих статків для оплати реклами.

Про це повідомляє Business Insider.

Згідно оцінок експертів з технологій соцмереж, алгоритм рекомендацій стрічки користувача в TikTok перевершує аналоги в усіх конкуруючих додатків. Проте за новими правилами Китаю, власник ByteDance не зможе віддати цей алгоритм іноземним компаніям, тож потенційним новим власникам з США доведеться розробляти новий.

Експерти вважають, що без свого алгоритму «TikTok не буде TikTok». При цьому співробітники TikTok називають цей алгоритм його головною особливістю, «діамантом в короні» успіху ByteDance.

Додаток відрізняється від того ж YouTube саме системою пропозицій, що подивитися далі. І ця система дійсно вражає, враховуючи стрімкий ріст популярності та капіталізації TikTok за останні роки.

Алгоритм розробили за участі лабораторії штучного інтелекту компанії-власника та Пекінського університету. Його готували для новинного агрегатора ByteDance, але згодом включили до всіх сервісів і додатків компанії. Над покращенням алгоритму регулярно працює великий штат інженерів.

«Алгоритм не є тією річчю, що забезпечує усе, але я вважаю його «ідеальним штормом». Його продукт з’явився на ринку в потрібний час, сподобався відкритим до нового підліткам з його чудовою машиною рекомендацій, і всі ці речі пронизують додаток», — переконаний співробітник сервісу редагування відео Veed, де спробували повторити алгоритм TikTok.

Попри вражаючу ефективність цієї системи, експерти не вважають її «магією». Більшість спеціалістів, які працюють над самонавчальними системами, вважають, що алгоритм TikTok розроблений стандартними засобами та аналізує великий масив даних користувачів.

Саме для більш точних рекомендацій додаток і збирає більше даних, ніж його конкуренти. Експерти переконані, що TikTok аналізує кожний крок людини та вижимає з нього максимум інформації. Додаток пропонує користувачам сотні нових відео кожну годину, і так чи інакше задовольняє їхній інтерес.

Хто б не придбав TikTok, йому не дістанеться алгоритм, прискіпливо розроблений на основі поведінки близько 600 млн користувачів з усього світу.