Facebook намагалася побороти коронавірусні фейки та випадково заблокувала перевірену інформацію про вакцини і пандемію

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:
Facebook намагалася побороти коронавірусні фейки та випадково заблокувала перевірену інформацію про вакцини і пандемію

Stock Catalog / Flickr

Зусилля Facebook у боротьбі з антивакцинаторською пропагандою призвели до блокування рекламних дописів від клінік, адміністрацій міст і релігійних об’єднань, що закликали робити щеплення від коронавірусу та надавали іншу інформацію про пандемію. Платні дописи понад сотні груп, що працюють для обізнаності про дію вакцин та інформують про те, де можна вакцинуватися, були помарковані як політична реклама.

Про це свідчить реєстр заблокованих рекламних повідомлень, пише Politico.

Замовники рекламних дописів мали можливість поскаржитися на рішення соцмережі, однак це практичноне мало сенсу, оскільки за час, необхідний для вирішення суперечки, інформація застарівала. Це викликало в експертів у сфері охорони здоров’я запитання, чи можна взагалі використовувати Facebook як майданчик для повідомлень про пандемію.

Торік керівництво соцмережі розпочало боротьбу з антивакцинаторською пропагандою, що переважала на її сторінках. Побічним ефектом стало блокування всіх рекламних повідомлень про вірус і вакцини.

Наприклад, соцмережа заблокувала два дописи від адміністрації одного з міст штату Іллінойс про реєстрацію нових випадків захворювання. Медична асоціація Каліфорнії, що рекламувала захід з координаторами програми вакцинації Білого дому, теж постраждала від фільтрів Facebook.

Однак проблема не обмежилась блокуванням дописів, що стосуються пандемії та щеплень у США. Соцмережа також маркувала як політичну рекламу дописи установ Європейського Союзу й урядів його країн про пандемію та заходи боротьби з нею. Дописи, пов’язані з інформаційними кампаніями про хворобу, поставили в один ряд з політичною агітацією.

Facebook визнала, що припустилася помилки в боротьбі з дописами антивакцинаторів.

Торік соцмережа тимчасово призупинила політичну рекламу через президентські перегони у США, щоб обмежити доступ до дезінформації. Зокрема, через імʼя Джо Байдена в деяких інформаційних дописах про коронавірус фільтри соцмережі відносили їх до політичних і блокували.

Тиск на Facebook та інші соцмережі задля посилення боротьби з фейками збільшився з початком масової вакцинації у США та країнах Європи. Зокрема, до приглушення антивакцинаторської дезінформації закликали комітети Конгресу та уряд Великої Британії.

Facebook заявила, що працює над тим, щоб допомогти поширенню авторитетної інформації про вірус і щеплення, наприклад за допомогою безкоштовних кредитів на рекламу для деяких установ громадського здоров’я. Однак блокування не оминуло й рекламу цих груп — соцмережа, зокрема, призупинила просування допису про вакцини від грипу Центру контролю та профілактики захворювань США. Пізніше Facebook вибачилась за помилку.

На думку експертів, соцмережа суттєво заважає інформаційним кампаніям, що допомагають людям дізнатися правду про вакцини та заходи безпеки під час пандемії, а список заблокованих рекламних дописів ставить під сумнів ефективність керівництва Facebook у боротьбі з небезпечними фейками.