У США успішно клонували тварину, яка вважалася вимерлою. Генетичний матеріал останньої дикої особини був заморожений 30 років

USFWS Mountain-Prairie / Flickr

У США клонували чорноногого тхора. Цей вид вважався вимерлим. Науковці використали генетичний матеріал тхориці, яка померла 30 років тому, і запліднили фретку. Народжену тваринку назвали Елізабет Ен, повідомляє Служба рибних ресурсів і дикої природи США.

Чорноногий тхір — це дрібний хижий ссавець з родини куницевих, єдиний вид тхорів, що мешкає у Північній Америці. Він важить близько кілограма та має довжину тіла до пів метра. Тхвори мають великі пазурі та гострий нюх, слух і зір. Тварини ведуть усамітнений спосіб життя та харчуються дрібними ссавцями. На них полюють койоти, беркути і навіть домашні коти та собаки. У неволі тварини можуть жити до 12 років.

Наявні сьогодні чорноногі тхори походять від сімох особин, що створює неабиякий виклик для відновлення популяції виду. Без генетичного різноманіття тварини схильні до генетичних аномалій та багатьох хвороб, гірше пристосовуються до дикої природи і мають знижену здатність до розмноження.

Чорноногі тхори вважалися вимерлими з 1979 року, а зараз занесені до списку видів, що зникають. Їхня популяція почала відновлюватися після того, як один з фермерів у Вайомингу знайшов на своїх землях невелику популяцію тварин у 1981 році. Їх виловили, щоб розводити та відновити вид.

USFWS Mountain-Prairie / Flickr

На сьогодні у США настільки мало збережених чорноногих тхорів, що їх навіть прищепили від коронавірусу, щоб вберегти від можливої небезпеки, пише CNN.

Невелика кількість особин суттєво обмежила генетичну різноманітність виду, але Вілла — тхориця, яку клонували наприкінці 2020 року — не входила до семи знайдених на ранчо, а її геном мав втричі більше генетичних варіацій, ніж у решти тварин, утримуваних у неволі.

USFWS Mountain-Prairie / Flickr

Служба рибних ресурсів і дикої природи зберегла генетичний матеріал Вілли в 1988 році. Його тримали в «замороженому зоопарку» в Сан-Дієго — сховищі, де зразки тварин зберігаються за низької температури в резервуарах з рідким азотом. Кріо-банк створили 40 років тому з надією, що у майбутньому він допоможе відновлювати популяції вимерлих тварин.

Якщо новонароджена Елізабет Ен буде буде успішно паруватися, то забезпечить велике генетичне різноманіття своєму виду. Наразі тхореня та її суррогатну матір утримують окремо від інших тварин. За ними наглядають дослідники, які планують продовжити клонування найближчим часом.

• Завдяки опудалам і посліду вчені виявили існування нового виду мавп, чиї морди схожі на маску — у них яскраві білі круги навколо очей. Але тварини майже вимерли.
  • Науковці виявили в горах Болівії незаймані райони, населені раніше невідомими видами — це змії, жаби, метелики, а також різні рослини.
  • У надрах сучасної Румунії 5 мільйонів років тому утворилась замкнена екологічна система з печер, заповнених отруйними газами. Дослідники, які не можуть провести там багато часу, щоразу відкривають нові види. Останньою знайденою твариною стала невеличка, але неймовірно отруйна сороконіжка.