Влада Польщі пообіцяла змінити закон про податок на рекламу у ЗМІ. Низка видань через нього припинили роботу

Автор:
Олег Панфілович
Дата:
Влада Польщі пообіцяла змінити закон про податок на рекламу у ЗМІ. Низка видань через нього припинили роботу

Уряд Польщі пообіцяв змінити законопроєкт про податок на рекламу у ЗМІ, який викликав протести у країні. Представники медіа вважають, що таким чином уряд хоче встановити контроль над сферою свободи слова.

Про це повідомляє Reuters.

Минулого тижня кілька приватних теле- і радіостанцій та вебпорталів у Польщі припинили мовлення на знак протесту проти податку, який, за їхніми словами, може поставити під загрозу незалежність галузі та свободу її поглядів.

Зазначається, що велика частина незалежних ЗМІ Польщі фінансується коштом реклами або передплати. Уряд, зі свого боку, заявляє, що податок необхідний для збору коштів на охорону здоровʼя і культуру, що сильно постраждали від пандемії коронавірусу, і націлений на закордонних інтернет-гігантів, які отримують дохід від реклами у країні.

«Після цих консультацій ми підготуємо новий законопроєкт, в якому будуть враховані ці побоювання, а потім ми представимо його для наступних кроків у (законодавчому) процесі», — заявив на пресконференції офіційний представник польського уряду Петер Мюллер.

Раніше урядовці заявляли, що податок буде встановлений в розмірі від 2 до 15% доходу від реклами, залежно від розміру компанії. Представники польського порталу Onet, розповіли, що через новий податок ресурсу доведеться платити додатково 10—20 мільйонів злотих ($2,7—5,4 млн) на рік.