Чорні шпальти та екрани. Польські ЗМІ призупинили випуск новин на знак протесту проти нового податку

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:

Польські незалежні телеканали, радіостанції, газети та інтернет-ЗМІ 10 лютого призупинили випуск новин на знак протесту проти намірів уряду ввести новий податок на рекламу. Про це повідомляють Rzeczpospolitа, Newsweek і Politico.

У середу газети вийшли з чорними шпальтами, а сайти розмістили чорний банер з написом «ЗМІ без вибору» з посиланням на лист до уряду. Також на кількох телеканалах транслюють заставку з чорним екраном та написом: «Тут мала бути твоя улюблена програма».

Новий податок передбачає збори з доходів ЗМІ від реклами і складатиме від 2% до 15% залежно від розміру компанії. Уряд наполягає на тому, що це спосіб знайти додаткове фінансування на тлі кризи від пандемії коронавірусу. Крім того, глава уряду стверджує, що польський проєкт схожий на внески в інших країнах ЄС — Франції, Італії та Іспанії.

Половину зібраних зі ЗМІ грошей планують спрямовувати у Національний фонд здоров’я, а ще частину — в Національний фонд охорони пам’яток та новий фонд для підтримки культури і національного спадку у медіасфері. Податок хочуть ввести вже з другого півріччя 2021 року.

Противники законопроєкту вважають, що документ направлений не на збір грошей, а на підрив свободи преси. 43 медіаорганізації направили відкритий лист до прем’єра Матеуша Моравецького, де наголосили, що податок також призведе до значних збитків. «Ми рішуче виступаємо проти використання епідемії як приводу для введення чергового, нового, винятково сильного навантаження на ЗМІ», — наголосили у листі.