Катастрофа Ан-26 під Харковом: «Бабель» публікує хронологію останніх хвилин польоту

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:
Катастрофа Ан-26 під Харковом: «Бабель» публікує хронологію останніх хвилин польоту

Vyacheslav Madiyevskyy / Ukrinform / Barcroft Media / Getty Images

«Бабель» похвилинно вивчив хронологію катастрофи літака Ан-26, який розбився 25 вересня під Харковом із 19 курсантами та 7 офіцерами на борту. Літак злетів о 18:50 і розбився майже через дві години польоту — о 20:44. Про це йдеться у матеріалі кореспондентки Оксани Коваленко.

Після зльоту (о 18:50) літак чотири рази піднімався, пролітав по колу, йшов на посадку, торкався злітної смуги, проїжджав по ній і злітав знову. Усі прилади показували, що до цього моменту літак був справний. Потім — близько пів на девʼяту вечора літак знизився, торкнувся злітної смуги і пішов на пʼяте коло. На цьому колі і сталася катастрофа.

Злетом командував курсант-льотчик, якого повинен був підстрахувати командир екіпажу Богдан Кишеня. Коли літак почав злітати, борттехнік екіпажу побачив, що один із датчиків показав несправність лівого двигуна. Борттехнік не доповів про це як годиться, а тому командир, очевидно, його не зрозумів. Коли штурман запитав, яке рішення він приймає, курсант-льотчик дав команду продовжувати зліт. Командир перепитав борттехніка, що сталося, лише після зльоту. Але, як правило, при таких поломках від зльоту відмовляються.

Хронологія останніх хвилин польоту:

20:35:53. Літак перевели на злітний режим. Злетом командував курсант-льотчик.

20:36:05 / літак був на злітній смузі. Борттехнік побачив, що двигун перестав працювати на повну потужність. «Командире, я не зрозумів», — сказав він.

20:36:05 / літак був на злітній смузі. Штурман запитав у льотчика, чи злітати літаку, чи залишитися на землі.

20:36:09. Курсант вирішив злітати.

20:36:12. Командир екіпажу уточнив у борттехніка, про що він говорив. Той розповів, що мова йде про поломку двигуна.

20:38:09 / літак був у небі. Командир екіпажу і штурман повідомили на землю керівнику польотів про поломку двигуна.

20:38:19 / літак був у небі. Керівник польотів прийняв повідомлення і на запитання інженера «Що робити?» відповів: «Зустрічаємо».

20:41:27 / літак був у небі. Керівник польотів наказав заходити на посадку.

20:44:13 / літак був у небі. Керівник польотів отримав підтвердження від екіпажу про те, що літак іде на посадку, і дав дозвіл сідати.

20:44:49. Літак розбився.