«ОПОРА»: Партії витратили на рекламу у Facebook понад 70 мільйонів гривень

Автор:
Катерина Кадакова
Дата:
«ОПОРА»: Партії витратили на рекламу у Facebook понад 70 мільйонів гривень

«Бабель»

За час передвиборчої кампанії, яка почалася 5 вересня, українські політичні партії витратили на рекламу в Facebook понад 70 мільйонів гривень.

Про це свідчать результати дослідження громадянської мережі «ОПОРА».

«Після старту передвиборчої кампанії 5 вересня і до 16 жовтня ОПОРА виявила 6 220 унікальних сторінок, що поширювали політичну рекламу в соціальній мережі Facebook. За нашими підрахунками, за період моніторингу політичні сили та кандидати на посади різних рівнів витратили на рекламу у Facebook орієнтовно $2,6 млн (близько 70 млн грн)», — йдеться у звіті.

За даними організації, з наближенням до дня виборів активність політичних сил у Facebook поступово зростала. Зокрема, кількість активних рекламних оголошень та загальна вартість витрачених грошей на їхню публікацію зросла у 6 разів, якщо порівнювати з початком офіційної виборчої кампанії.

«Якщо на початку виборчої кампанії в сумі по Україні політичні сили щодня витрачали менше ніж $30 тисяч на рекламу в соцмережах, то 17 жовтня такі витрати склали понад $150 тисяч», — додали в «ОПОРІ».

Лідером із витрат на рекламу в соцмережі стала партія «За майбутнє», яка витратила понад $370 тисяч (10,4 млн гривень). До того ж вона створила одну з найбільших мереж регіональних сторінок — 63 сторінки. На розміщення політичної реклами на підтримку партії також витратили зі сторінок її лідерів — Ігоря Палиці та Олександра Шевченка — понад $70 тисяч (майже 2 мільйони гривень) та понад $43 тисячі (понад мільйон гривень) відповідно. На кампанію щодо впровадження політики ґендерної рівності зі сторінки Жіночого руху «За майбутнє» було витрачено понад $35 тисяч.

На другому місці — «Наш край», яка витратила понад $150 тисяч (понад 4 млн грн). Основна агітаційна активність партії в соціальних мережах здійснювалася з головної сторінки партії, яка витратила понад $110 тисяч.

Партія «Слуга народу» посіла третє місце — $148 тисяч (майже 4 млн грн).

«Європейська солідарність» на рекламу в соціальних мережах витратила приблизно $80 тисяч (орієнтовно 2,2 млн грн). Найбільшу активність проявила сторінка «Європейська солідарність — Київ» — понад $36 тисяч.

П’яте місце — партія «Голос» із понад $58 тисячами (1,5 млн грн).

Окрім цього, «ОПОРА» порахувала витрати на політичну рекламу у Facebook кандидатів на посади міських голів. Загалом були зафіксовані майже 600 сторінок кандидатів, які витратили майже $500 тисяч.

Лідеркою за кількістю витрачених грошей є кандидатка від партії «Слуга народу» в мери Києва Ірина Верещук — понад $47 тисяч (понад 1,3 млн гривень).

Водночас в організації уточнили, що не брали до уваги інцидент із поширенням політичної реклами через анонімні сторінки на користь кандидата Андрія Пальчевського.

На другому місці — однопартієць Верещук, кандидат у мери Харкова Олексій Кучер. Він витратив на рекламу майже $22,5 тисячі (понад 600 тисяч гривень). Деякі дописи, усупереч правилам розміщення реклами у Facebook, не містять інформації про джерело фінансування.

Третє місце посідає кандидат у мери столиці від партії УДАР Віталій Кличко — понад $18 тисяч (понад 500 тисяч гривень).

На четвертому місці — кандидат в очільники Львова від партії «Європейська солідарність» Олег Синютка із понад $17 тисячами (майже 500 тисяч гривень).

Трохи менше витратив на рекламу чинний міський голова, кандидат від «Самопомочі» Андрій Садовий — понад $16 тисяч (майже 360 тисяч гривень).