Іран оприлюднив дані, отримані з розшифровки «чорних скриньок» літака Міжнародних авіаліній України, який помилково збив біля власної столиці в січні цього року. Українські пілоти до останнього намагалися контролювати політ, який тривав 25 секунд після влучення ракети.
Про це повідомляє іранське інформагентство Tansim.
Бортові самописці відправили на експертизу до Франції, де до процесу розшифровки долучилися усі зацікавлені сторони, зокрема й Україна. Згідно з отриманими даними політ борту до влучення ракети був нормальним.
Запис розмов з кабіни пілотів тривав ще 19 секунд після удару. Троє пілотів та інструктор намагалися керувати літаком до останнього. У спробах контролювати політ екіпаж увімкнув допоміжний блок живлення — очевидно, літак мав перебої з електрикою.
Інструктор визначив, що обидва двигуни працюють, всього за кілька секунд після вибуху. З пасажирської кабіни на записі не було чутно ні звуку.
Зазначається, що між ударами першої та другої ракети пройшло близько 25 секунд. Пошкодження від першого вибуху призвели до відключення самописців вже через 19 секунд. Отже останні 6 секунд життя пілотів залишились невідомими.
Заступник міністра закордонних справ України Євген Єнін пізніше заявив, що іранські висновки підтверджують справність літака, повідомляє «Радіо Свобода».
За його словами, пілоти діяли відповідно до інструкцій. Він підкреслив, що українська сторона буде вимагати компенсацій усім потерпілим сторонам. «Ми сподіваємося, що іранська сторона дасть нам набагато більше інформації під час наступного раунду переговорів, якими б гіркими ця інформація і правда не були», — додав Енин.
- 8 січня 2020 року в столиці Ірану після зльоту двома ракетами ППО був збитий пасажирський рейс МАУ PS752. Усі 176 осіб на борту загинули. Через кілька днів Іран визнав, що його війська випадково збили літак. Розвідки США і країн Євросоюзу ще 9 січня повідомляли, що у трагедії винні військові. Українська влада заявила про відповідальність Ірану 11 січня.
- У Міністерстві оборони Ірану вважають відповідальним за трагедію оператора ракетної системи, який порушив правила ведення вогню «без дозволу».
- Раніше Іран оприлюднив звіт про причини катастрофи літака МАУ. У ньому йшлося, що комплекс ППО «забули» переналаштувати після переміщення, тому він помилково визначив літак як ціль.
- Іран відмовився виплачувати Міжнародним авіалініям України компенсацію за збитий літак, адже він був застрахований європейськими фірмами.
- Літак був збитий на тлі стрімкого погіршення відносин між США та Іраном внаслідок вбивства генерала Касема Сулеймані. Пізніше іранські військові назвали в честь загиблого нову ракету.