Не платив зарплати і покинув напризволяще: колишній капітан Rhosus розповів про судновласника і вантаж, що вибухнув у Бейруті

Автор:
Катерина Кадакова
Дата:
Не платив зарплати і покинув напризволяще: колишній капітан Rhosus розповів про судновласника і вантаж, що вибухнув у Бейруті

Anadolu Agency / Contributor

Майже три тисячі тонн аміачної селітри з судна Rhosus, які потужно вибухнули у порту Бейруту, власник корабля, росіянин Ігор Гречушкін покинув напризволяще, як і членів екіпажу, яким не виплатив зарплату.

Про це в інтерв’ю «Сибирь.Реалии» розповів колишній капітан судна, росіянин Борис Прокошев.

Як опинилися в Бейруті

«З Туреччини ми пішли до Греції, в Пірей. Стали на рейд, заправилися, замовили те, що нам потрібно на рейс. Гречушкін все підписав. А коли справа дійшла до отримання замовлення — продовольство, всякі витратні матеріали — він сам приїхав і майже все повернув назад постачальникам, не заплатив. Сказав, грошей немає. З Пірея він погнав нас до Бейруту, взяти на палубу вантаж, щоб додаткові гроші заробити», — зазначив екскапітан судна.

Прокошев згадує, що вантаж не можна було ставити на палубу, бо через його вагу прогиналися кришки люків трюмів. Після тривалих перемовин із Гречушкіним той таки вирішив відправити судно до кіпрської Ларнаки, але корабель заарештувала ліванська влада через несплату портових зборів.

Що було далі з екіпажем

«Із Бейруту нас не випустили. Частина команди змогла залишити Ліван, а мене, старшого механіка, третього механіка і боцмана відмовилися випускати. І ми там стирчали 11 місяців! Жодної копійки нам не платили. І продукти він нам навіть не купував. Годував нас порт», — обурився він, уточнивши, що Гречушкін йому винен 60 тисяч доларів.

Моряк також поскаржився на бездіяльність російської влади, яка покинула їх у Лівані.

«У підсумку ми самі продали паливо і найняли адвоката. Він подав до суду на владу Лівану, вони ж не мали права нас тримати, у нас навіть і контракти вже закінчилися. І через суд нам дозволили виїхати», — додав Прокошев.

Доля вантажу та корабля

Після того як усі члени екіпажу залишили корабель, добрива з нього вивантажили на склад під відповідальність Міністерства транспорту. Саме судно приблизно два-три роки тому потонуло.

«У ньому була невелика дірка, треба було періодично відкачувати воду. А якщо екіпажу немає, нікому це робити», — пояснив колишній капітан.

На думку Прокошева, ліванська влада сама винна у тому, що сталося.

«Нічого було заарештовувати це судно, його треба було швидше позбутися! Коли просили випустити, треба було сказати — йдіть вже, нічого з вас не треба! А вони почали вимагати, щоб їм борг повернули за портовий збір — і ось що вийшло», — наголосив чоловік.

Окрім цього моряк вважає, що Ліван міг вивезти на поля добриво, яке було на складі, і зорати.