Учені виявили «спусковий гачок» реакції, яка призводила до утворення тромбів після вакцини AstraZeneca

Олег Панфілович

Вчені Кардіффського університету заявили, що виявили «спусковий гачок» реакції імунної системи на вакцину від коронавірусу AstraZeneca, яка в поодиноких випадках призводила до тромбозу судин.

Про це пише BBC.

За допомогою кріоелектронної мікроскопії спеціалісти вирішили простежити за аденовірусом, який використовується вакциною для доставки генетичного матеріалу коронавірусу в клітини. Вони зʼясували, що поверхня аденовірусу, наче магніт, притягує специфічний білок крові, відомий як фактор тромбоцитів 4 (PF4). Цей білок являє собою маленьку молекулу і відповідає за зсідання крові.

Врешті організм починає атакувати PF4, оскільки сприймає його за частину чужорідного аденовірусу, до якого білок «прилип». Таким чином, у кров виділяються антитіла, які злипаються з PF4 та спричинюють утворення згустків крові.

Зазначається, що Оксфордський університет, який розробляв вакцину спільно з AstraZeneca, відмовився коментувати це дослідження.