The Intercept: Amazon платить своїм співробітникам за захист компанії у Twitter. Вони вихваляють умови праці та рівень зарплати

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:
The Intercept: Amazon платить своїм співробітникам за захист компанії у Twitter. Вони вихваляють умови праці та рівень зарплати

John Reese / Flickr

Лідер онлайн-торгівлі Amazon платить своїм співробітникам за захист компанії в соцмережі Twitter — від них вимагають «ввічливо, але прямолінійно» вихваляти умови праці, рівень зарплати тощо і при цьому заперечувати будь-які критичні закиди. Однак на певні претензії армії коментаторів відповідати заборонено.

Про це стало відомо після витоку внутрішніх документів компанії, що опинилися в розпорядженні видання The Intercept.

Згідно з документами, невелику армію «амбасадорів» Amazon у Twitter заснували у 2018 році під кодовою назвою Veritas, що латиною означає «істина». Ці люди мали тренувати та відправляти обраних робітників компанії до віртуальних окопів у коментарях соцмережі для захисту честі Amazon та її засновника — одного з найбагатших людей планети Джеффа Безоса.

Коментатори компанії привернули до себе увагу напередодні масштабного з’їзду робітників складів в Алабамі, де вони мають створити профспілку для захисту своїх трудових прав. «Амбасадори» активізувалися в коментарях до твітів, у яких критикують Amazon за її ставлення до власного персоналу.

Нікнейми акаунтів, з яких вихваляють компанію, починаються зі слова Amazon, і з них дописують про чудові умови праці, довгі перерви тощо — тобто про речі, протилежні тим, за які компанію критикують.

У документах, що отримало видання The Intercept, наведені приклади того, як відповідати на критику в соцмережі. Зокрема, у «тренувальних» діалогах згадують сенатора Берні Сандерса, який нещодавно гостро розкритикував засновника компанії Джеффа Безоса за його багатство та ставлення до власних співробітників. Також документ містить інструкції, як захищати Безоса.

«Щоб вирішити питання спекуляцій та неправдивих тверджень у соціальних мережах і на онлайн-форумах [...], ми створюємо нову соціальну команду. Вона укомплектована активними штатними працівниками, які будуть уповноважені реагувати ввічливо — але прямолінійно — на кожну неправду», — йдеться в описі проєкту Veritas.

Наприклад, коли хтось пише, що Amazon пропонує жахливі умови праці, «амбасадорам» рекомендують відповідати : «Ця робота ніколи не викликала в мене поганих емоцій. Якщо ваша робота вас пригнічує, ви можете з неї піти».

На закиди про мільярдні статки Безоса компанія пропонує відповідати: «Кожен може насолоджуватися грошима, які він заробив чи зібрав. Вони їхні. Вони мають право робити з ними що завгодно. Це стосується і Джеффа Безоса».

У 2018 році Amazon підтвердила, що її «амбасадори» в соцмережах — це співробітники, яким платять за «чесне висвітлення фактів» щодо умов роботи в компанії. Спершу через однотипні коментарі й оформлення акаунтів користувачі Twitter вважали, що їм відповідають не справжні люди, а боти.

Однак є закиди, на які «амбасадорам» не можна відповідати. Зокрема, про зусилля компанії унеможливити організацію робітників у профспілки і про співпрацю з праворадикалами. Коментаторам радять уникати розмов про рекламу праворадикального дезінформаційного ресурсу Breitbart, який під керівництвом мільйонера Стіва Беннона надавав інформаційну підтримку Дональду Трампу перед виборами 2016 року.

  • Компанію Amazon, засновник якої Джефф Безос є однією з найзаможніших осіб світу, довгий час звинувачують у надважких умовах праці, мінімальних ставках і переслідуванні робітників, невдоволених таким ставленням. Нещодавно керівництву найпопулярнішого торгового майданчика в онлайні закинули те, що його персоналу через брак часу й навантаження справляти малу потребу доводиться у пляшки, а велику — у торби.