У Мексиці вчені знайшли скамʼянілість акули з крилами. Її вік — 93 мільйони років

Костя Андрейковець

У Мексиканській затоці вчені знайшли добре збережену скамʼянілість акули крейдяного віку (93 млн років тому) з грудними плавниками, які нагадують крила.

Про це пишуть SciTechDaily і Daily Mail, з посиланням на журнал Science.

Відкриття було зроблено ще в 2012 році, але палеонтологам знадобилося 9 років, щоб закінчити дослідження. Вид отримав назву «орлина акула», або Aquilolamna milarcae.

Знахідка дозволила зʼясувати, що знайдений представник — найдавніший крилатий пластинчастозябровий, який жив до скатів. Пластинчастозяброві — це група хрящових риб (харчуються планктоном), яка обʼєднує акул і скатів. Група виведена у два види (клади) з різними морфотипами. В один входять китові та гігантські акули, а в інший — скати.

Знайдений зразок має хвостовий плавник з розвиненою верхньою лопаттю, як у китової або тигрової акул, а в довжину 1,65 метра при розмаху крил у 1,9 метра.

Учені вважали, що у скатоподібних пластинчастозябрових стали формуватися крилоподібні вирости з боків тулуба вже після того, як клади розділилися між собою. Aquilolamna milarcae змусив переглянути погляд на еволюцію хрящових риб.