Кабінет міністрів відкликав свій старий законопроєкт про НАБУ і зареєстрував новий під № 5070. Він напряму передбачає звільнення директора Бюро Артема Ситника.
Про це пише «Центр протидії корупції».
«Уряд та депутати Зеленського вчергове атакують НАБУ, що підриває незалежність органу та співпрацю з міжнародними партнерами. Поки Зеленський обіцяє послам та іншим партнерам не чіпати НАБУ, на практиці вони бачать чергові нападки на антикорупційну інституцію і кожна наступна гірша та нікчемніша за попередню. Ні звільнення директора НАБУ, ні ручна процедура конкурсу в НАБУ за жодних обставин не будуть прийняті міжнародними партнерами», — зазначив голова правління «Центру протидії корупції» Віталій Шабунін.
Законопроєкт передбачає, що наступного дня після його ухвалення повноваження Ситника припиняються. Однак у чинному законодавстві не передбачені такі підстави для звільнення директора НАБУ.
Також документ пропонує запровадження нового конкурсу з обрання директора НАБУ. У комісії буде 6 людей: 3 від РНБО та 3 від Кабміну за пропозицією міжнародних організацій. Водночас у законопроєкті вказано, що міжнародники братимуть участь лише в одному конкурсі з обрання директора НАБУ.
«В наших реаліях запропонована урядом модель означає, що Ситника звільняють, обирають нового директора, прикрившись участю в конкурсі делегованих міжнародних експертів. І вже через пів року, наприклад, якщо ця людина теж виявляється неслухняною після справи щодо чергового «татарова», Рада знімає законом і нового директора. Потім за якоюсь новою процедурою обирають вже без міжнародників чергову «венедіктову» або залишають Бюро взагалі без керівництва», — пояснив Шабунін.
- На початку березня у Верховній Раді почали збирати підписи для проведення позачергової сесії, щоб звільнити директора НАБУ Артема Ситника.
- 15 лютого Кабінет міністрів підготував законопроєкт, який дозволяє звільнити Ситника з посади директора НАБУ.
- У серпні 2020 року Конституційний суд визнав неконституційним призначення у 2015 році Артема Ситника на посаду директора НАБУ. Цим тодішній президент Петро Порошенко перевищив свої повноваження, адже за Конституцією призначення директора НАБУ до його повноважень не входило.