Каліфорнійський суд схвалив мирову угоду, за якою Facebook виплатить $650 мільйонів користувачам, які позивалися проти компанії через функцію розпізнавання облич, що автоматично додає позначки на фотографіях у соцмережі. Наразі це найбільша угода, коли-небудь ухвалена у справі про порушення приватності.
Про це повідомляє Business Insider.
Позов проти Facebook подали 1,6 мільйона користувачів, і в рамках угоди вони мають отримати щонайменше по $345.
«Угода — це найбільша перемога споживачів у сфері цифрової конфіденційності», — заявив суддя Джеймс Донато, який схвалив рішення про виплату компенсації користувачам.
За словами судді, цінність цієї мирової угоди велика ще й тому, що Facebook та інші технологічні гіганти продовжують опиратися думці про те, що порушення конфіденційності несе реальну шкоду.
Позов подали ще в 2015 році. Користувачі соцмережі заявили, що компанія порушила закон Іллінойса про заборону приватним компаніям збирати, зберігати та використовувати біометричні дані без письмової згоди.
«Facebook збирала й зберігала їхні біометричні дані, а саме цифрові скани їхніх облич, без попередження та згоди», — йдеться в постанові суду.
Компанія довго боролася з позовом, аргументуючи, що її технологію розпізнавання облич ніколи не приховували. Також Facebook заявляла, що користувачі завжди могли відключити цю опцію.
Читайте також:
Facebook спочатку пропонувала компенсацію $550 млн за позовом, однак суддя відхилив цю пропозицію, і в результаті мирова угода була схвалена на суму $650 млн.
Це не вперше, коли гігант соцмереж отримує негативну реакцію через свої технології. У 2019 році, після п’ятимільярдного штрафу через роль у порушенні конфіденційності у справі Cambridge Analytica, компанія почала вимагати від користувачів згоди на розпізнавання облич.
- 22 лютого Facebook і влада Австралії дійшли згоди, яка дозволяє відновити повноцінну роботу соцмережі в країні, у тому числі ділитися новинами. Ця можливість була заблокована через наміри влади ухвалити закон, який зобовʼязує великі технологічні компанії платити ЗМІ за контент.
- У серпні минулого року повідомляли, що Facebook запропонувала великим американським ЗМІ $3 млн за використання їхніх матеріалів.
- Facebook виділить $100 млн на підтримку новинних агентств, які постраждали від поширення коронавірусу в світі.