Шахіст Гаррі Каспаров поставив Заходу в приклад Україну і порадив заборонити Russia Today і Sputnik

Автор:
Ангеліна Шеремет
Дата:

Мусієнко Владислав / УНІАН

Російський шахіст та опозиціонер Гаррі Каспаров підтримав рішення Володимира Зеленського запровадити санкції проти телеканалів Віктора Медведчука й закликав західні країни взяти це як приклад, що треба робити з російською пропагандою.

Відповідний допис він зробив у Twitter.

«Вчора в Україні президент Зеленський заборонив три російські телеканали — «троянські коні». Це хороший приклад того, що має статися на Заході з пропагандистськими Russia Today та Sputnik», — зазначив Каспаров.

Він назвав «самогубством» дозволяти ворожим диктатурам використовувати мовні платформи для підриву нації.

«Це виходить за межі лицемірства, що ці пропутінські ЗМІ будуть скаржитися на свободу слова, коли армія поліції пригнічує мирні протести росіян, де ЗМІ контролюються державою, і вас можуть посадити у вʼязницю за твіт», — додав Каспаров.

Каспаров — радянський та російський шахіст, тринадцятий чемпіон світу з шахів і шаховий літератор. Деякі експерти вважають Каспарова найкращим шахістом усіх часів. У 2005 році він заявив, що закінчує шахову карʼєру для того, щоб присвятити себе політичній діяльності, й був затятим противником режиму Путіна. У 2013 році Каспаров з сімʼєю був змушений покинути Росію і перебратися до Сполучених Штатів.

У 2014 році він засудив захоплення Криму Росією і розвʼязання війни на Донбасі. У Києві у грудні 2014 року Каспаров дав сеанс одночасної гри з волонтерами та бійцями АТО. Після сеансу Каспаров підписав прапор України та два комплекти шахів. З цих речей утворили два лоти й продали на аукціоні. На отримані кошти закупили медикаменти для військових.

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський ввів у дію санкції проти нардепа від ОПзЖ, близького соратника Медведчука — Тараса Козака, а також його телеканалів — 112, ZIK і NewsOne. Санкції щодо каналів передбачають анулювання ліцензій та заборону користуватися радіочастотним ресурсом України. Телеканали у спільній заяві назвали це політичним тиском і розправою. СБУ заявила, що надала РНБО обґрунтовані рекомендації для блокування каналів Медведчука.

Після введення санкцій канали поступово почали зникати на кабельному телебаченні. Водночас їхні акаунти в YouTube продовжують працювати, але Мінкультури звернеться до відеохостингу з проханням про блокування.