Spotify розробила технологію підбору музики через аналіз голосу та оточення користувачів

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:
Spotify розробила технологію підбору музики через аналіз голосу та оточення користувачів

Jon Åslund / Flickr

Стримінгова аудіоплатформа Spotify запатентувала технологію, яка дозволяє аналізувати голос користувача та пропонувати йому пісні з урахуванням емоційного стану, гендеру, віку та акценту. Ліцензія дозволить компанії збирати дані про оточення та настрій своїх підписників завдяки методу розпізнавання мовлення.

Про це повідомляє BBC.

Spotify подала заявку на патент ще в 2018 році і отримала схвалення 12 січня. Тепер гігант потокового аудіо зможе пропонувати користувачам ту музику, яка відображає не лише їхній настрій, а й оточення — Spotify визначатиме, чи користувач сам, чи він у компанії, на вечірці тощо.

«Це звично для стримінгового додатку враховувати особливості, що надають користувачеві персоналізовані медіа-рекомендації», — пояснює компанія.

Spotify зазначає, що сучасні методи визначення смаків користувачів незадовільнаі оскільки вимагають давати відповіді на безліч запитань про вік, стать та улюблені гурти.

Патент припускає, що розпізнавання мовлення можна використовувати для збору інформації про вік і гендер, в той час як сигнали інтонації можуть надати контент під настрій. Крім стандартного набору визначень емоційного фону — щастя, злості, смутку тощо — Spotify може досліджувати й інші типи настроїв.

Результати аналізу голосу користувачів будуть поєднувати з іншою інформацією, яка враховує попередні вподобання, смаки друзів тощо. Нова технологія — одна з багатьох інновацій, які запатентувала Spotify за останній рік. У вересні 2020 вона запровадила схожу на караоке можливість накладання музики на спів користувачів.

Раніше на цьому тижні компанія отримала дозвіл на використання технології визначення темпу руху користувачів, щоб задавати потрібну музику під час ходьби чи бігу.

Торік Spotify провела дослідження впливу рис особистості людини на музичні вподобання. Згідно з висновками, добросовісні користувачі слухають музику у відведений час, а інтроверти більше заглиблюються у творчість музикантів, які їм сподобались.

Таким чином стримінговий сервіс, який має 320 мільйонів підписників по всьому світу, використовує свої інновації для більш персоналізованих пропозицій музики, подкастів і реклами. Оскільки нова технологія виглядає дещо антиутопічно, власні дослідники Spotify застерігають від її застосування без відома користувачів та попереджають про необхідність належного захисту зібраних даних.