У доісторичний Бразилії жив невеличкий динозавр, схожий на райську пташку. Науковці вважають, що він мав пишну гриву та інші окраси

У Бразилії знайшли скам’янілі залишки незвичного динозавра — він був розміром з курку, мав вражаючу гриву та довгі й жорсткі відростки на плечах, схожі на стрічки. Це перші залишки динозавра з ознаками пір’я, знайдені у Південній Америці.

Про це розповідає CNN.

Скам’янілості бразильського опереного динозавра знайшли робітники у вапняковому кар’єрі. Тварина, що жила близько 110 мільйонів років тому, напрочуд добре збереглася — відбитки свідчать про те, що вона мала довгу й густу гриву, що спадала зі спини.

Лапи динозавра були вкриті подобою хутра аж до самих пальців, а грива ворушилася внаслідок напруження м’язів, як шпичаки в дикобраза. Вид назвали Ubirajara jubatus, де ubirajara — «володар списа» мовою корінної народності тупі, а jubatus — «грива» латиною.

Дослідники, які вивчали залишки, припускають, що оперення та характерні відростки на плечах виконували демонстративні функції під час складних шлюбних ігор цього різновиду динозаврів.

Схожі відростки мали деякі птахоподібні динозаври, проте у них «стрічки» росли з хвоста. На сьогоднішній день є небагато птахів з такими оздобами на плечах — зокрема, деякі представники родини райських птахів.

Дослідники не можуть достовірно реконструювати стать динозавра, але з огляду на статевий диморфізм птахів припускають, що це був молодий самець, а в дорослих представників його виду окраси були б виражені ще складніше та яскравіше.

Динозаври, ймовірно, мали яскраве забарвлення та практикували складні «танці» перед спарюванням, під час яких демонстрували свою гриву та відростки з плечей.

Палеонтологи зазначають, що багато видів динозаврів мали пір’я або інші схожі на них структури, але більшість залишків оперених динозаврів досі знаходили в Німеччині та Китаї.

Якщо висновки про опереність динозавра підтвердяться, знахідка стане гучним відкриттям, оскільки це буде не лише перший оперений динозавр з півдня, але й найбільш ранній динозавр, що має настільки дивовижний вигляд.

• У Китаї виявили останки динозавра, яким 125 мільйонів років. Зберегти їх допомогло виверження вулкана.
  • Учені довели, що предки американських алігаторів — доісторичні крокодили дейнозухи — полювали на великих динозаврів. Аналіз показав, що сила щелеп дейнозухів дозволяла вбивати навіть найбільших хижих динозаврів. Це підтвердили й сліди на скамʼянілостях низки динозаврів.
  • Динозавр з масивними шпичаками пролежав під землею 110 мільйонів років і зберігся настільки чудово, що вчені змогли дослідити вміст його шлунка та зрозуміти, чим він харчувався.