Учені дослідили вміст шлунку динозавра, який пролежав у мулі мільйони років, і зʼясували його раціон

ケラトプスユウタ / Wikipedia

Динозавр з масивними шпичаками пролежав під землею 110 мільйонів років і зберігся настільки чудово, що вчені змогли дослідити вміст його шлунку та зрозуміти, чим харчувалась прадавня рептилія.

Про це повідомляє CNN.

Нутрощі динозавра із залишками їжі — рідкісна знахідка. Якщо раніше вчені витягували з решток тільки насіння та гілки, то з новою знахідкою змогли встановити конкретні рослини.

Нодозавр Borealopelta markmitchelli мільйони років пролежав у запечатаній «могилі» з мулу, а за життя, судячи із вмісту шлунку, був прискіпливим у харчах. Деталі рослинної дієти тварини описані в науковому журналі Royal Society Open Science.

Науковці запевняють, що настільки добре збережених решток динозаврів до цього не було. Їх знайшли у 2011 році в Канаді під час роботи у шахті.

Імовірно, динозавр упав у прадавнє море, де занурився в мул на дні та пролежав на одному місці до наших часів. Протягом років науковці прискіпливо відділяли шкіру та кістки від морського каменю, який утворився довкола решток.

За життя рептилія важила понад тонну і харчувалася рослинами — їхні клітини добре збереглись у фрагментах їжі зі шлунку. Переважно це було листя папороті, також були присутні стебла інших рослин, деревина і навіть вугілля.

Вугільний компонент дієти динозавра свідчить, що останні дні свого життя він перебував у згорілому хвойному лісі.