«ЧЕСНО»: Політики витратили на рекламу у Facebook з початку року $6,6 мільйона. Серед лідерів Палиця, Верещук та Шевченко

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:

Рух «ЧЕСНО» підрахував витрати політиків на рекламу у Facebook та Instagram з початку року і до місцевих виборів — загалом це $6,6 мільйона (майже 178 млн грн). Для порівняння, це трохи більше річного бюджету міста Дрогобич, де мешкає понад 75 тисяч людей.

У«ЧЕСНО» зазначають, що політична реклама збільшувалася від початку року, а у жовтні, порівняно з вереснем, зросла утричі. Окрім дописів із власних сторінок, політики також вдавалися до «чорної» реклами проти конкурентів та розміщення реклами на сторінках із нейтральними назвами. Політичну рекламу загалом поширювали понад 4,5 тисячі сторінок у Facebook та Instagram.

Сторінки, які платили за суто політичну рекламу за та проти партій/кандидатів, вклали у поширення дописів щонайменше $5,7 млн. Але фактичні витрати, відзначає «ЧЕСНО», дещо вищі.

Топ за витратами очолює сторінка партії «За майбутнє», яка з серпня до жовтня витратила майже $170 тисяч. На ній рекламували дописи про партійців із різних регіонів, а також фрагменти ефірів телеканалу «1+1», де гостем був лідер партії Ігор Палиця.

Загалом у рейтинг «ЧЕСНО» за витратами потрапили чотири сторінки партії та її представників. Сукупно вони витратили майже $400 тисяч, що становить практично третину від загальної суми витрат усіх 20 сторінок рейтингу.

$119 тисяч витратила персональна сторінка Палиці, ще майже $65 тисяч — сторінка лідера списку «За майбутнє» до Івано-Франківської міської ради, колишнього нардепа Олександра Шевченка.

Другу позицію рейтингу «ЧЕСНО» займає сторінка партії «Наш край», яка витратила $166 тисяч на рекламні дописи. Третя — «Слуга народу». Але за сукупними витратами різних сторінок цієї партії або кандидатів від неї витратили найбільше — $880 тисяч.

Кандидатка на пост мера Києва Ірина Верещук витратила майже $69 тисяч, основна партійна сторінка СН і київська сторінка партії витратили $52 тисячі та $36 тисяч відповідно.

«ЧЕСНО» зазначає, що деякі кандидати робили ставку на рекламу за допомогою сторінок із нейтральними назвами. Наприклад, дописи за кандидата у мери Києва Андрія Пальчевського були на сторінках із назвами «Украина Онлайн», «Полит Пост», «Полит Пресс», «Київ News», News Online, «Політика.ua» та інші. Зараз частину цих сторінок видалено.