Кандидатка в мери Києва від партії «Слуга народу» Ірина Верещук витратила за кілька тижнів на передвиборчу кампанію 22 млн грн — це втричі більше, ніж київський осередок партії.
Про це повідомляє рух «ЧЕСНО» з посиланням на частину проміжних фінансових звітів кандидатів, які опублікувала Київська територіальна виборча комісія.
Виборчий фонд Верещук повністю проплатила місцева партійна організація зі свого поточного рахунку. У проміжному звіті вказано про фінансування на понад 25 млн грн. У свою чергу, київський партосередок декларує у звіті понад 6,7 млн грн, що є його власними грошима. Про внески на поточні партійні рахунки партія звітуватиме вже після виборів.
За даними «ЧЕСНО», левова частка витрат на агітацію Верещук припадає на оплату ефірного часу на телебаченні — 14,7 млн, а вартість зовнішньої реклами перевищує 5,6 млн грн. За рекламу в інтернеті заплатили майже 1,3 млн грн, з них у Facebook — 784 тис. грн. Також друкували агітаційні листівки, виготовляли брендовані захисні маски та силіконові браслети.
На розповсюдження друкованої продукції з виборчого фонду Верещук не витрачено ні копійки, хоча агітки роздвали. «ЧЕСНО» припускає, що це могли бути волонтери, або ці послуги могли оплатити з рахунку осередку, або ж готівкою, яка поза виборчим фондом. Також із виборчого фонду Верещук не платили за виготовлення відеороликів.
Найбільша стаття видатків з рахунку осередку — майже 5,3 млн грн на зовнішню рекламу та рекламу в ліфтах. Також у звіті є витрати в розмірі 540 тис. грн на друк агітматеріалів і значно менші, якщо порівнювати з Верещук, на оплату зовнішньої реклами та ефірів на телебаченні.
Крім того, «ЧЕСНО» проаналізував витрати партії чинного мера Києва Віталія Кличка УДАР. Київський осередок партії подав інформацію про витрати за два тижні — з 2 до 14 жовтня, їхня загальна сума — майже 46 млн грн.
Левова частка витрат припадає на телерекламу. Загалом за ефірний час заплатили понад 33 млн грн. Відповідно до звіту, рекламу замовляли в «Нового каналу», «Інтера», ICTV, СТБ, «1 + 1» і ТРК «Україна».
За рекламу в інтернеті заплатити 4,6 млн грн, а за друковані матеріали — приблизно 1,6 млн грн. За розповсюдження листівок агітаторам заплатили лише 35 тис. грн, але «ЧЕСНО» припускає, що партія могла залучати волонтерів або ж платити готівкою, яка поза виборчим фондом.
- Раніше «ЧЕСНО» підрахував, що в Україні протягом вересня політики витратили на політичну рекламу у Facebook понад мільйон доларів. Партія «Перемога Пальчевского» витратила $38 тисяч.
- За даними Bihus.Info, станом на кінець вересня в Києві найбільше на зовнішню рекламу витратила партія «Слуга народу» — щонайменше 16 млн грн. Партія «Перемога Пальчевського», реклами якої у столиці було найбільше в серпні, витратила на борди майже 5 млн.