Громадянська мережа «ОПОРА» виявила низку фейкових акаунтів, які спочатку підтримували бізнесмена і телеведучого Андрія Пальчевського на виборах мера Києва, а потім почали його дискредитувати.
Про це йдеться в дослідженні «ОПОРИ».
Мережа виявила у Facebook групу з трьох сторінок — «Украина Онлайн», «Свободная Украина» й «Асоціація платників податків. Київ», які активно просували Пальчевського за допомогою платних дописів. Зокрема, ці сторінки опублікували результати псевдоопитування Центру суспільного розвитку «Інтер-акція», згідно з яким Пальчевський нібито усього на кілька відсотків відстає від Віталія Кличка в рейтингу кандидатів на посаду мера столиці.
«ОПОРА» зʼясувала, що на поширення цих дописів у соцмережі витратили $31—37,3 тисячі (від 88о тис. до 1,06 млн гривень). При цьому хто платить за цю рекламу — невідомо, адже в дисклеймерах зазначено, що рекламу розміщують саме ці сторінки. «ОПОРА» також зʼясувала, що на всіх трьох сторінках для просування дописів використовують ботів.
Громадянська мережа звернула увагу, що поки готувалося її дослідження, усі три сторінки раптово припинили поширювати пости на підтримку Пальчевського і почали публікувати протилежну інформацію, направлену на його дискредитацію. Так, сторінки «Свободная Украина» й «Асоціація платників податків. Київ», які спочатку поширювали фейкові опитування на користь Пальчевського, тепер звинуватили його в цьому та пророкують йому «крах на місцевих виборах».
- У жовтні громадський рух «ЧЕСНО» повідомляв, що в Україні протягом вересня на політичну рекламу у Facebook витратили понад мільйон доларів. Партія «Перемога Пальчевского» витратила $38 тисяч.
- За даними журналістів Bihus.Info, партія «Перемога Пальчевського», реклами якої в столиці було найбільше в серпні, витратила на борди майже 5 млн гривень.