Космічний апарат Dawn виявив солону воду на невеличкій планеті Церера в Сонячній системі. Там може бути життя

NASA

Апарат Національного космічного агентства США (NASA) надав науковцям унікальні знімки карликової планети Церера, що розташованна в астероїдному поясі Сонячної системи між Марсом та Юпітером. Аналіз отриманих даних свідчить про те, що в надрах планети є солона вода, що є однією з передумов для виникнення життя.

Про це повідомляє NASA.

Космічний апарат Dawn запустили у 2007 році. У 2018 він наблизився на відстань 35 км до Церери, але через брак пального не міг контактувати із Землею та запустити сонячні батареї, тому зайняв позицію на орбіті, яка дозволяє безпечно перебувати біля планети десятки років.

Зрештою NASA отримало дані з апарату, що розкрили деталі загадкових областей планети, завдяки яким вона стала відомою. Науковці зʼясували, що ці області являють собою відкладення з карбонату натрію — з’єднання натрія, вуглецю та кисню.

NASA

Імовірно, ці відкладення виникли з рідини, що просочилася на поверхню та випарувалась, залишивши по собі соляну скоринку, яка добре відбиває світло. Аналіз даних з Dawn показав, що рідина просочилася з резервуару із солоною водою, розташованого на глибині 40 км від поверхні.

Детальне вивчення нової інформації підтверджує, що Церера — це багатий водний світ. На поверхні планети вода випаровується протягом кількох століть, проте під поверхнею її вдосталь, а геологічна активність вказує на періодичний вихід води назовні.

Учені переконані, що головним чинником цього процесу став удар небесного тіла, що стався близько 20 мільйонів років тому. Тепло від удару розтопило крижану скоринку під поверхнею, а його сила призвела до утворення тріщин, через які вода потрапляє назовні.

NASA

Dawn — єдиний космічний апарат, що побував одразу на орбіті двох небесних тіл: Церери та гігантського астероїда Вести. За правилами планетарного захисту він перебуває на орбіті планети, щоб уникнути контакту, оскільки на ній виявили органічні матеріали та воду.

Відстань від Церери до Землі становить понад 263 млн км. Це найменша з карликових планет Сонячної системи і найбільше тіло в поясі астероїдів. Її відкрили у 1801 році та спочатку розглядали як повноцінну планету, а потім — як астероїд. У ХХ столітті вона отримала статус карликової планети.

Про існування Церери говорили ще у XVIII столітті — астрономи вважали, що з огляду на радіуси орбіт планет Сонячної системи, між Марсом і Юпітером має бути ще одна планета.

Із Землі Цереру неозброєним оком побачити неможливо. Її радіус — всього 460 км. Розмір Церери порівняно з Місяцем приблизно такий самий, як розмір Місяця порівняно із Землею.

CWitte / Wikipedia