Завдяки космічному апарату NASA норвежець відкрив нову комету. Вона дуже мала і проходить крізь атмосферу Сонця

pxhere.com

На початку цього тижня норвезький науковець Трюгве Престгард вивчав дані з космічного апарату SOHO і відкрив раніше невідому комету, яка стала 4000-ю за рахунком кометою, відкритою завдяки апарату за останні 25 років. Для самого Престгарда вона стала 120-ю.

Про це повідомляє NASA.

Комету в очікуванні офіційного найменування назвали SOHO-4000. Як і більшість комет, відкритих завдяки апарату, нове небесне тіло належить до навколосонячних комет Крейца, які колись були однією кометою, що розпалась на частини.

Комети з цього сімейства слідують спільною траєкторією, що веде їх крізь зовнішню атмосферу Сонця. SOHO-4000 — невелика комета, вона має всього 4-9 м в діаметрі і її неможливо побачити з Землі. На час відкриття вона проходила екстремально близько до поверхні зірки.

Наразі багато людей займаються «полюванням на комети», вивчаючи дані з апарату SOHO, що має чутливі інструменти, націлені на сонячну корону.

Завдяки науковцям-любителям, які працюють у вільний час, і було відкрито численні комети, що проходять близько від Сонця і які неможливо побачити з Землі. Фінансує таку роботу спеціальний фонд NASA.

Науковці зазначають, що SOHO перевернув не лише уявлення про фізику Сонця, але й неочікувано виявив нові комети, завдяки своєму спектрометру, наведеному на сонячну корону.

Спектрометр використовує металевий диск для захисту камер від прямого сонячного випромінювання і дозволяє їм сфокусуватися на зовнішній атмосфері Сонця, вивчення якої критично важливе для науки.