Рада попередньо підтримала законопроєкт про посилення відповідальності за п’яне водіння. Які зміни пропонуються?

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:

Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроєкт 2695 про посилення відповідальності водіїв за водіння в нетверезому стані та перевищення швидкості.

Рішення ухвалили на ініційованому президентом Володимиром Зеленським позачерговому засіданні Ради. За проголосували 282 депутати.

За словами глави МВС Арсена Авакова, проєкт посилює відповідальність водіїв за смертельні ДТП у стані алкогольного сп’яніння. Зокрема, документ збільшує штрафи за кермування напідпитку, впроваджує штрафи за залишення місця ДТП, а також «зменшує поле для маніпуляцій, щоб уникнути відповідальності».

Що пропонується законопроєктом?

  • посилити відповідальність за керування транспортними засобами, річковими, морськими або маломірними суднами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння;
  • змінити механізм притягнення до відповідальності за адмінправопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, скасувавши нарахування штрафних балів;
  • легалізувати використання поліцейськими технічних засобів відеозапису з обов’язковим долученням матеріалів відеофіксації до протоколу про адмінправопорушення.

Законопроєкт пропонує карати порушників адміністративним арештом на 10—15 діб, а також позбавленням права керування на строк від 3 до 10 років. Це покарання водій може отримати, якщо вчинить порушення повторно протягом року.

За перевищення швидкості більш як на 50 км/год законопроєктом пропонується збільшити штраф з 30 до 200 неоподатковуваних мінімумів — з 510 грн до 3 400 грн.

У фракції «Голос» розкритикували законопроєкт. Нардеп Олександра Устінова зауважила, що проєкт «надзвичайно розширює права поліції» і насправді не підвищує штрафи за пʼяне керування авто.

«Нам пхають: можливість зупиняти машину без підстав; огляд без понятих [...]; тепер вам треба буде віддавати документи і виходити з машини; памʼятаєте гаїшників, які в кущах сиділи з радарами? Вітаю, тепер це повертається. Знаків про радар і будь-яких маячків вже не треба», — написала Устінова у Facebook.

На засіданні депутати вшанували хвилиною мовчання пам’ять чотирьох загиблих у ДТП під Києвом 12 липня.

В Офісі генпрокурора повідомили, що водію, який скоїв аварію, оголосили про підозру — у порушенні правил безпеки дорожнього руху, що спричинило загибель кількох осіб (ч. 3 ст. 286 КК України). Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

За результатами тестування приладом DRAGER у водія визначено вміст алкоголю 1.32 проміле. Наразі вирішується питання про обрання йому запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави.

  • Смертельна ДТП сталася 12 липня на Старообухівській трасі, за 5 км від Києва. Нетверезий водій на Mercedes ML їхав у бік Києва й намагався обігнати червоний Mercedes Sprinter. Не розрахувавши дистанції, він зачепив мікроавтобус, після чого виїхав на зустрічну смугу і врізався у Hyundai Tucson. В ньому їхала сім’я з 5 людей — двоє дорослих та троє дітей. Унаслідок аварії загинули батько з матір’ю, дівчинка 8 років і 10-річний хлопчик. За життя 12-річного хлопчика продовжують боротися лікарі.
  • Через ДТП поліція порушила кримінальне провадження, винуватця затримали. Водій Mercedes — Антон Желепа — залишився живим. Алкотестер показав вміст алкоголю в крові на рівні 1,32 проміле.
  • За даними ЗМІ, у 2007 році Желепа був засуджений до 4 років з іспитовим терміном у 2 роки за напад на правоохоронця. У 2010 році Желепа влаштував ДТП, через яку загинула людина. Його засудили до 3 років і 6 місяців увʼязнення та позбавили права кермування на 3 роки.