У всіх річках та озерах Британії виявили частки мікропластику. Учені бʼють на сполох через забруднення води по всьому світу

Учені з університету Бангора (Уельс) проаналізували склад води озер і річок Великої Британії і дійшли висновку, що буквально кожна водойма забруднена мікропластиком. Про це пише The Guardian.

Більше тисячі мікроскопічних частинок пластику на літр були виявлені в річці Тейм, неподалік Манчестера. Темза містить близько 80 мікрочастинок пластику на літр. Забруднення виявили навіть у водоспадах Дохарт і Лох-Ломонд у Шотландії, які розташовані далеко від густонаселених міст.

Люди споживають крихітні пластикові частинки з їжею і водою, але точні наслідки для здоровʼя людини і екосистем ще належить вивчити. Не виключено, що мікропластик може містити шкідливі мікроби.

Учені всього світу підтвердили забруднення води микропластиком. Шкідливі частинки виявили не тільки в озерах і річках Великої Британії, але й в підземних водах у США, в річці Янцзи в Китаї, а також на узбережжі Іспанії. Дослідники з Національного університету Сінгапуру встановили понад 400 видів бактерій на 275 шматочках мікропластику, зібраних на місцевих пляжах. Зокрема виявили шкідники, які викликають у людини гастроентерит та інфекційні захворювання, і повʼязані зі знебарвленням коралових рифів.

«Мікропластик зустрічається абсолютно скрізь, і ми поки точно не знаємо, яку небезпеку він може становити. Немає сенсу озиратися назад на 20 років і говорити: “Якщо б ми тільки розуміли, наскільки все буде погано”. Ми повинні думати, як зменшити залежність людства від пластику», — заявив керівник дослідження в університеті Бангора Крістіан Данн.

Частинки пластику розміром менше 5 мм були виявлені під землею у вапнякових водоносних горизонтах в Іллінойсі (США) в обсязі 15 частинок на літр води. Цей тип підземних вод забезпечує близько чверті світової питної води. Мікропластик також виявили в донних відкладеннях у Північному і Баренцовому морях.

Звідки береться мікропластик?

За даними дослідників, джерелами мікропластику є синтетичний одяг, покришки, пластмасові вироби, деталі кораблів. Токсичні частинки можуть також зʼявлятися від руйнування пластикового сміття. Дощ змиває їх у річки і моря, але вони можуть також розноситися вітром, а в кінцевому підсумку потрапляти на сільгоспполя. Щороку в світі виробляється близько 320 млн тонн пластику, його значна частина накопичується і у світовому океані.