У бойкоті проти компанії Nike в соціальній мережі Тwitter, який відбувся в США у вересні, брали участь повʼязані з Росією твіттер-акаунти. Такого висновку дійшли дослідники американської аналітичної компанії Graphika, повідомляє Wired.
Зазначається, що акція поширилася у соцмережі здебільшого завдяки акаунтам, які підтримують Дональда Трампа. 66,1% твітів по хештегу #nikeboycott і 58% по хештегу #boycottnike залишили з профілів прихильників президента США.
Але гендиректор Graphika Джон Келлі стверджує, що в поширенні дезінформації,«безумовно», брали участь повʼязані з Росією твіттер-акаунти, які «з самого початку» керували ситуацією. «Російські» профілі не починали кампанію проти Nike, але підштовхнули її, допомогли посилити настрій проти Nike і збільшували охоплення бойкоту в Тwitter.
Гендиректор Graphika підкреслив, що такі акаунти «тісно повʼязані» з Агентством інтернет-розслідувань в Росії, яке називають «фабрикою тролів».
Бойкот Nike у Twitter почався після того, як бренд спортивного одягу вибрав обличчям своєї ювілейної колекції американського футболіста Коліна Каперника. В соціальній мережі користувачі викладали фото і відео того, як вони спалюють кросівки Nike.
Каперник відомий тим, що в 2017 році схилив коліно перед початком матчу під час виконання американського гімну, щоб висловити протест проти систематичних проявів жорстокості та расизму з боку поліції по відношенню до темношкірого населення в США. Тоді влада США жорстко розкритикувала його вчинок і звинуватила в неповазі до ветеранів.