Есмінець Королівського флоту Великої Британії HMS Diamond збив ракетою Sea Viper ймовірний безпілотник, який націлився на торгове судно в Червоному морі.
Про це повідомив міністр оборони Грант Шаппс.
Імовірно, безпілотник запустили єменські хусити, які напали на щонайменше десять торговельних суден з 19 листопада.
За два дні до цього Diamond пройшов через Суецький канал для захисту суден на тлі посилення атак у Червоному морі. Для есмінця це було перше використання ракети Sea Viper у бою, передає портал Navy Lookout.
Sea Viper — це британська назва протиповітряної ракетної системи PAAMS, яку розробили Франція, Італія та Велика Британія. Система може відстежувати, націлювати й знищувати різні повітряні цілі, зокрема дрони, винищувачі, надзвукові крилаті ракети та інше. PAAMS може запускати вісім ракет менш ніж за десять секунд за допомогою системи вертикального запуску Sylver і одночасно керувати до 16 ракетами.
Що відбувається у Червоному морі?
У Червоному морі з листопада тривають атаки єменських хуситів на торгові судна, які нібито мають звʼязки з Ізраїлем. Угруповання підтримує ХАМАС у їхній війні з Ізраїлем.
Спочатку хусити захопили вантажне судно Galaxy Leader і взяли у заручники до 25 людей. Наприкінці листопада була невдала спроба захопити танкер Central Park. На допомогу прийшов есмінець USS Mason і нападників затримали.
У грудні хусити почали атакувати ракетами і безпілотниками як торгові судна, так і військові кораблі США та Франції. Після цього поблизу Баб-ель-Мандебської протоки, що зʼєднує Червоне море з Індійським океаном, протикорабельна ракета влучила в танкер із хімікатами STRINDA, який ішов під прапором Норвегії. Ракету випустили з Ємену, який контролює іранське проксі-угруповання хуситів «Ансар Алла». Пізніше хусити атакували два судна: контейнеровоз «Аль-Джасра», який прямував під прапором Ліберії з Греції до Сінгапуру, та контейнеровоз MSC Palatium III, також під ліберійським прапором.
Через безпекові ризики найбільший контейнерний перевізник світу, данський Maersk призупинив усі перевезення Червоним морем. Німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd заявила про аналогічний крок. Тепер шлях їхніх суден збільшиться й ускладниться, оскільки їм доведеться замість протоки Баб-ель-Мандеб проходити через мис Доброї Надії на півдні Африки.