Повітря справді стало чистішим. Тимчасово. Зниження рівня токсичних забруднювачів повітря та парникових газів фіксують у всьому світі. У Китаї тільки за лютий промислові викиди вуглекислого газу скоротилися на 200 мільйонів тонн, пише Financial Times. Стільки CO₂ вся Україна або Нідерланди виробляють за рік. Супутники над великими містами Китаю зафіксували падіння рівня діоксиду азоту, який виробляють двигуни автомобілів. Концентрація дрібних частинок сажі в повітрі китайських мегаполісів скоротилася на 20—30 відсотків.
Подібне виявили і в інших країнах, пише The Economist. Супутникові дані щодо Італії показали зниження концентрації діоксиду азоту, особливо в долині річки По, першому вогнищі епідемії. У Південній Кореї скорочення викидів почалося в середині лютого. У Нью-Йорку, за даними TomTom
Глен Пітерс з Норвезького центру міжнародних досліджень клімату вважає, якщо світовий ВВП цього року зросте лише на 1,5 відсотка
Якщо порівняти нинішню кризу з минулою світовою фінансовою кризою, то у 2009 році викиди CO₂ від викопного палива та виробництва цементу знизилися на 1,4 відсотка. Однак через рік вони знову зросли — і в кінці 2010-го річні викиди були більшими, ніж будь-коли раніше. Одна з причин — Пекінський пакет економічних стимулів Rmb4tn
Сьогодні провінції Китаю вже оголосили про плани збільшити витрати на будівництво до 25 трильйонів юанів. Імовірно, інші країни теж будуть підтримувати свою промисловість. Приміром, нафтогазовий сектор Канади вже попросив державу про допомогу, пише Reuters.
Авіакомпанії домовилися компенсувати шкоду від викидів у атмосферу. Але тепер угоду, вірогідно, доведеться переглянути. До кризи авіаційна галузь погодилася запустити наступного року схему CORSIA
У листопаді в Глазго мала відбутися Конференція ООН з питань клімату. Це перша подія такого масштабу з часів саміту
Наслідки COVID-19 для довкілля зрештою залежатимуть від двох чинників. Перший — як довго триватиме пандемія, другий — як держави витягатимуть свої економіки з кризи. Найпростіший спосіб стимулювати економіку — вкладати гроші в існуючі великі галузі, такі як енергетика, транспорт і будівництво. Інший шлях — фінансово заохочувати сприятливі для клімату версії цих галузей: більше сонячної енергії замість нафти і газу; більше грошей на дослідження водневих паливних елементів