Дослідники з Університету Редінга виявили, що кліматичні зміни посилюють турбулентність під час польотів, збільшують витрати й ризики для пасажирів і екіпажу.
Про це пише The Guardian.
За останні 40 років турбулентність посилилася на 17—55%. Зараз літаки проводять в зоні важкої турбулентності 27 годин на рік. У 1979-му цей показник становив 18 годин.
Кожна додаткова хвилина, витрачена на переліт через турбулентність, збільшує знос літака, а також підвищує ризик отримати травми для пасажирів і бортпровідників.
«Турбулентність робить польоти нерівними й іноді може бути небезпечною. Авіакомпаніям потрібно починати думати про те, як вони долатимуть збільшення турбулентності, оскільки тільки в США це обходиться галузі в $150—500 мільйонів на рік», — зазначив співавтор дослідження Марк Проссер.
Через зміни клімату потік повітря через Атлантику значно пришвидшується. Це збільшує час подорожі, а підвищення температури зменшує вагу, яку може нести літак. Водночас саме викиди вуглецю від авіації є значним рушієм кліматичної кризи.
Науковці стверджують, що в США та Північній Атлантиці спостерігається найбільше зростання турбулентності, але на інших завантажених маршрутах над Європою, Близьким Сходом і Південною Атлантикою вона теж збільшується.
«Після того, як десятиліття досліджень показували, що зміна клімату посилить турбулентність чистого повітря в майбутньому, ми тепер маємо докази, що це вже почалося», — сказав професор Пол Вільямс.
- Через зміну клімату риби змушені мігрувати ближче до північного та південного полюсів — таким чином вони рятуються від потепління води в океані. Науковці вважають, що через це може постраждати біологічна різноманітність і рибна галузь.
- А у березні науковці зʼясували, що з 2001 року в усьому світі зникло 7% гірських лісів — це 78 мільйонів гектарів.