Рада директорів компанії «Литовська залізниця» (Lietuvos gelezinkeliai) відправила у відставку її керівника Мантаса Бартушка через транзит підсанкційної продукції з Білорусі.
Про це заявив глава правління компанії Кястутіс Шлюжас, повідомляє литовський телеканал LRT.
За його словами, за відставку генерального директора проголосували всі члени Ради. Рішення про відставку Бартушка ухвалили, щоби мінімізувати репутаційні ризики та знизити напругу.
На засіданні Ради директорів Бартушка пояснив, що компанія продовжила перевозити товари «Білоруськалія», оскільки мала укладений контракт і отримала передплату. Також Бартушка розповів, що намагався уникнути фінансових втрат для компанії.
Водночас Шлюжас зазначив, що правління компанії погоджується з позицією, що вантажопотік компанії «Білоруськалій» через територію Литви може бути припинений лише за наявності для цього «міцної правової основи», а нині, як запевняють юристи, вона відсутня.
Глава правління «Литовської залізниці» наголосив, що компанія може припинити транзит добрив з Білорусі у трьох випадках: якщо ЄС ухвалить нові санкції, якщо Литва ухвалить закон, що забороняє перевозити добрива, чи якщо «Литовська залізниця» знайде законний спосіб розірвати контракт.
- 2 грудня США, Велика Британія, Канада та Європейський Союз запровадили санкції проти Білорусі за організацію потоку мігрантів із країн Близького Сходу до ЄС. Зокрема, до санкційного списку потрапила «Білоруська калійна компанія» (БКК) і її дочірнє підприємство ТОВ «Агророзквіт». «Білоруськалій» є найбільшим постачальником калійних продуктів (добрив) на світовому ринку.
- Після набуття чинності санкцій транзит продукції «Білоруськалія» через Литву не зупинився через сплату за послуги авансом. Цих коштів може вистачити на перевезення до лютого 2022 року. До перевезення добрив причетні «Литовська залізниця» (Lietuvos gelezinkeliai) та Клайпедський порт.
- У зв’язку з цим міністр закордонних справ Литви Габріелюс Ландсбергіс і глава литовського Мінтрансу Маріус Скуодіс подали прохання про відставку.