Мовний омбудсмен отримав понад 600 скарг із початку дії закону про обслуговування українською мовою

Автор:
Олег Панфілович
Дата:
Мовний омбудсмен отримав понад 600 скарг із початку дії закону про обслуговування українською мовою

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь

УНІАН

Із 16 січня до уповноваженого із захисту державної мови надійшли 605 скарг про порушення закону, який зобовʼязує сферу обслуговування надавати послуги українською мовою.

Про це повідомляє пресслужба мовного омбудсмена.

Найбільше звернень і скарг надійшло з Києва та Київської області — 276. У східних, південних і західних областях України зафіксували незначну кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область — 7, Миколаївська — 6, Донецька — 4, Тернопільська — 4; Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька — по 2 звернення).

Переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії сайтів про надання послуг і сайтів інтернет-магазинів, 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди й обмеження в користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявили кияни.

Також у мовного омбудсмена звернули увагу на те, що продовжує надходити інформація, що депутати місцевих рад Миколаєва, Одеси, Дніпра та Запоріжжя використовують недержавну мову, і про можливі порушення мовного законодавства у сфері освіти.

  • Від 16 січня 2021 року мовою сфери обслуговування в Україні офіційно стала українська — відповідно до закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Зміни стосуються підприємств і підприємців, виробників, продавців, установ й організацій всіх форм власності, що обслуговують споживачів або надають інформацію про товари та послуги. Водночас на прохання клієнта його можна обслуговувати іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
  • Закон не передбачає кримінальної відповідальності за його порушення. Проте є штрафи — вони набудуть чинності 16 липня 2022 року та становитимуть від 3 400 до 8 500 гривень.