Із 16 січня до уповноваженого із захисту державної мови надійшли 605 скарг про порушення закону, який зобовʼязує сферу обслуговування надавати послуги українською мовою.
Про це повідомляє пресслужба мовного омбудсмена.
Найбільше звернень і скарг надійшло з Києва та Київської області — 276. У східних, південних і західних областях України зафіксували незначну кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область — 7, Миколаївська — 6, Донецька — 4, Тернопільська — 4; Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька — по 2 звернення).
Переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії сайтів про надання послуг і сайтів інтернет-магазинів, 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди й обмеження в користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявили кияни.
Також у мовного омбудсмена звернули увагу на те, що продовжує надходити інформація, що депутати місцевих рад Миколаєва, Одеси, Дніпра та Запоріжжя використовують недержавну мову, і про можливі порушення мовного законодавства у сфері освіти.
- Від 16 січня 2021 року мовою сфери обслуговування в Україні офіційно стала українська — відповідно до закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Зміни стосуються підприємств і підприємців, виробників, продавців, установ й організацій всіх форм власності, що обслуговують споживачів або надають інформацію про товари та послуги. Водночас на прохання клієнта його можна обслуговувати іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
- Закон не передбачає кримінальної відповідальності за його порушення. Проте є штрафи — вони набудуть чинності 16 липня 2022 року та становитимуть від 3 400 до 8 500 гривень.