Науковці виявили нові аспекти пташиного інтелекту. Молоді круки можуть змагатися в розумових здібностях з людиноподібними мавпами

Supermum1 / Flickr

Інтелектуальний розвиток деяких птахів дозволяє їм конкурувати з людиноподібними мавпами. Зокрема молоді круки мають кращі здібності до обчислення, ніж орангутани та шимпанзе. Дослідники з Німеччини та Великої Британії провели масштабне дослідження, в якому порівняли їхні розумові навички.

Результати описані в науковому журналі Nature.

Дослідники зазначають, що відсутність у птахів специфічної для вищих приматів архітектури мозку не заважає їм вдосконалювати свої пізнавальні здібності. Організація мозку птахів і ссавців сильно відрізняється, проте нещодавні дослідження виявили певні спільні риси. Це може пояснити, чому такі птахи, як воронові, можуть здобувати навички, характерні для приматів: пригадувати минулі події, планувати майбутнє, вирішувати проблеми, обманювати та користатися інструментами.

Витонченими пізнавальними навичками володіють і круки, які можуть робити висновки шляхом виключення, запасають їжу, усвідомлюють постійність об’єктів і володіють просторовою пам’яттю. При цьому в молодих круків темпи розумового розвитку значно швидші, ніж в інших видів птахів і приматів.

Розумові здібності круків і приматів вирішили вивчити з огляду на нестачу даних про розвиток пізнавальних здібностей птахів. Науковці встановили, що розумові здібності цих настільки різних істот дуже подібні. Ці висновки називають безпрецедентними.

У дослідженні тваринам дали завдання на розуміння фізики та використання інформації. Вони мали досліджувати простір і об’єкти, робити обчислення та виводити причинно-наслідкові зв’язки, спілкуватися й усвідомлювати наміри експериментаторів.

За результатами експериментів, продуктивність в обчисленні, соціальному та фізичному пізнанні у птахів була подібною до мавпячої та навіть перевершувала її. Проте шимпанзе й орангутани перевершили круків у розумінні простору.

«Наші результати свідчать про те, що круки володіють не лише соціальним інтелектом, але також мають розвинені та витончені навички у взаємодії з фізичним світом. Ба більше, їхній пізнавальний розвиток був дуже швидким, а пізнавальні показники були на рівні з дорослими вищими приматами», — підкреслюють науковці.