У Києві кількість велосипедистів за останній рік зросла вдвічі.
Про це йдеться у звіті громадської організації U-Cycle, представники якої порахували кількість киян, які обирають велосипед як транспорт для пересування містом.
Підрахунки проводили в середу, 9 вересня, та в суботу, 19 вересня 2020 року, на двадцяти двох перехрестях у Києві. У порівнянні з 2019 роком у будній день кількість велосипедистів зросла у 2,5 раза, а у вихідний — майже вдвічі.
Так у будній день в столиці нарахували 4 569 велосипедистів, у вихідний — 3 675, тоді як минулого року їх було 1 798 та 1 943 відповідно.
За даними U-Cycle, це рекорд за останні сім років в осінній сезон. Водночас активісти зазначають, що дані підрахунків не показують абсолютну кількість велосипедистів, але свідчать про динаміку.
Серед велосипедистів у будній день на вулицях було 14% жінок, у вихідний — 18%. Цієї осені частка жінок від загальної кількості велосипедистів зросла на 6%.
Також активісти зазначають, що 70% велосипедистів їздять тротуаром «через відсутність адекватної велоінфраструктури та безпечних умов на дорозі». Проте частка велосипедистів у шоломах у будній день зменшилась на 10% у порівнянні з минулим роком і становила 25%. У вихідний у шоломах було лише 28% велосипедистів.
Найпопулярнішими напрямками серед велосипедистів є Північний міст, Пішохідний міст, міст Патона, перехрестя вулиць Драйзера та Бальзака, а також Європейська площа у вихідний. Найменше велосипедистів проїжджало площею Слави та на перетині вулиць Кирилівська та Юрківська.
До того ж, активісти порахували кількість велокур’єрів — їхня частка зросла на 35—48%, якщо порівнювати з минулою осінню.
Окрім цього, вперше зафіксували кількість користувачів електросамокатів, моноколіс та сеґвеїв: 1152 (22% жінок та 88% чоловіків) у будній день та 665 (29% жінок та 71% чоловіків) — у вихідний.
- 4 вересня Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт про створення нової категорії учасників дорожнього руху — користувачі персонального легкого електротранспорту. Йдеться про електросамокати, сеґвеї, гіроборди, гіроскутери тощо.
- 1 жовтня Кабмін затвердив створення першого велосипедного маршруту в Чорнобилі, який буде прокладений на території зони відчуження. Його протяжність становитиме 45 кілометрів.
- Франція виділяє €20 мільйонів, аби заохотити людей пересісти на велосипеди — так хочуть зберегти низький рівень забруднення.