Новий очільник «Укрзалізниці» хоче розділити її на чотири різні компанії

Автор:
Олексій Ярмоленко
Дата:

Новопризначений голова «Укрзалізниці» Володимир Жмак хоче розділити її на чотири різні компанії.

Про це він розповів в інтерв’ю «Ліга.Бізнес».

«Я хочу виділити в «Укрзалізниці» чотири вертикально-інтегровані бізнес-одиниці, з відокремленими балансами, які здатні порахувати свої прибутки і збитки: це вантажні перевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура, і моя новація, — окремо вивести контейнерні перевезення», — пояснив Жмак.

За його словами, наразі контейнерні перевезення входять до вантажних. Через деякий час ці бізнес-одиниці мають стати окремими компаніями у складі холдингу «Укрзалізниця».

Також Жмак розповів і про свої плани щодо боротьби з корупцією в компанії. Зокрема це стосується закупівель та розподілу локомотивів.

«Моя теза: боротьба з корупцією починається зі знищення передумов для її виникнення. Зараз, наприклад, одна з перших задач, яку я хочу вирішити — розподіл локомотивів, тому що є великий дефіцит. Не буде дефіциту локомотивів — не буде корупції в цьому напрямку, тому що «Укрзалізниця» везтиме всіх, а не тих в першу чергу — за три дні, а тих в другу — за 15», — зазначив він.

Ідея розділення «Укрзалізниці» на різні компанії і обʼєднання їх в один холдинг активізувалася після приходу до влади Володимира Зеленського та призначення першого уряду «Слуги народу» наприкінці літа 2019 року. Першочергово планувалося, що УЗ розділять на три компанії: вантажні перевезення, пасажирські перевезення та оператор залізничної інфраструктури.

  • Кабінет міністрів 26 серпня призначив голову наглядової ради аеропорту «Бориспіль» Володимира Жмака новим очільником «Укрзалізниці».