Згідно з домовленостями між президентами України та Білорусі, Україна має відновити умови для руху суден на річці Прип’ять у зоні відчуження, для чого потрібно поглибити її дно. Як повідомляє Державне агентство України з управління зоною відчуження, радіоактивного мулу на дні немає, отже роботи з дночерпання безпечні.
За даними заступника міністра інфраструктури Дмитра Абрамовича, річкові перевезення — найбільш дешеві та екологічні, а Україна має забов’язання перед Білоруссю щодо відновлення транспортного сполучення річкою Прип’ять.
«Річка Прип’ять є важливою частиною судноплавної мережі України, яка сполучає нашу державу з Республікою Білорусь і може перетворитися на важливу ланку міжнародних мультимодальних перевезень з країн Європи через річку Дніпро до портів Чорного моря», — сказав чиновник.
З річки мають видалити ґрунт, що перевищує допустимий рівень дна і становить перешкоди для руху суден. Такі роботи на Прип’яті проводились як до аварії на Чорнобильській атомній електростанції, так і після неї.
У держпідприємстві «Екоцентр» не бачать небезпеки у проведенні робіт на річці в зоні відчуження, оскільки донні відклади Прип’яті представлені переважно пісками і не містять радіоактивного мулу.
- З 1 червня відкрили зону відчуження для туристів, які мають дотримуватись усіх заходів антикоронавірусної безпеки.
- Архів СБУ розсекретив деталі будівництва і вибуху на ЧАЕС. Виявляється, аварії були і до 1986 року.
- Британські науковці планують проаналізувати стан дикої природи до, під час і після карантину на прикладі Чорнобильської зони.
- В одного з працівників ЧАЕС виявили коронавірус.