Американські вчені виявили тристатевий вид червʼяка. Він може витримати дозу мишʼяку, здатну вбити людину

Марина Колесниченко

Current Biology

Фахівці Каліфорнійського технологічного інституту відкрили новий вид хробака, яки має особин одразу трьох статей. Вчені виявили його в озері Моно, а дослідження описали в журналі Current Biology.

Всього дослідники виявили вісім видів мікроскопічних хробаків. Один з них, Auanema sp., має три статі. Крім того, він здатний витримати дозу мишʼяку в 500 разів більшу, ніж людина.

Зазвичай нематоди діляться на самців і гермафродитів, але в Auanema sp. є й самки. Також червʼяки виявилися живородними, тоді як більшість нематод відкладає яйця. Самки «виношують» своїх дитинчат у «сумці», як у кенгуру, зазначає CNN.

Current Biology

На думку дослідників, такі незвичайні особливості — не випадковість, а наслідок адаптації до екстремальних умов. Причому адаптуються нематоди швидко — навіть за останні 100 років умови в озері змінювалися кілька разів.

• Озеро Моно, розташоване на сході Центральної Каліфорнії, в три рази солоніше за океан і має показник кислотності (рН) 10. Для порівняння, у чистої води він становить сім, і кожне його підвищення на одиницю рівнозначно збільшенню лужності середовища в 10 разів. Тому в озері Моно не живуть риби, але водиться велика кількість рачків та інших мікроскопічних організмів.
  • Вчені завершили перший глобальний аналіз загибелі тваринного і рослинного світів через діяльність людини і заявили про «лякаючу» кількість зникаючих видів рослин.
  • Щорічно планета втрачає обсяги лісового покриву, які дорівнюють території Великої Британії. Рівень втрат сягнув 26 млн га в рік, і за останні пʼять років зростає швидкими темпами, незважаючи на зобовʼязання, взяті країнами в рамках декларації ООН про ліси в 2014 році.