Астрофізики отримали найглибше зображення Всесвіту

Ольга Матвєєва

Для того, щоб отримати найглибше зображення Всесвіту з космосу група дослідників з Інституту астрофізики Канарських островів під керівництвом Алехандро С. Борлаффа використовувала оригінальні зображення з космічного телескопа «Хаббл». Про це пише Science Alert.

The ABYSS HST Ultra Deep Imaging Project

Кілька років тому космічний телескоп «Хаббл» зробив щось дивовижне: він представив зображення крихітної ділянки простору в сузірʼї Форнакс, відсунувши шари часу на 13 мільярдів років, — Hubble Ultra-Deep Field 2014 (HUDF). І це одна з найбільш захоплюючих мозаїк, створених телескопом. У ній сяє близько 10 000 галактик — свято для астрономів, які досліджують ранній Всесвіт. HUDF є результатом обʼєднання сотень зображень, знятих ширококутною камерою 3 (WFC3) «Хаббл» протягом понад 230 годин спостережень, які в 2012 році дозволили отримати найглибше зображення Всесвіту з наявних досі.

Отримати цей образ Всесвіту вдалося завдяки вражаючому удосконаленню методів обробки зображень, яке було досягнуто в останні роки. Після поліпшення процесу обʼєднання кількох зображень група змогла відновити велику кількість світла з зовнішніх зон найбільших галактик HUDF.

• WFC3, за допомогою якого були отримані дані, було встановлено космонавтами в травні 2009 року, коли «Хаббл» уже перебував у космосі протягом 19 років. Це було серйозною проблемою для дослідників, тому що весь прилад (телескоп + камера) не міг бути випробуваний на Землі, що ускладнювало калібрування. Щоб подолати проблеми, вони проаналізували кілька тисяч зображень різних ділянок на небі з метою поліпшення калібрування телескопа на орбіті.
  • Космічний телескоп «Хаббл» виявив найяскравіший квазар, коли-небудь бачений у ранньому Всесвіті. Після 20 років пошуку астрономи виявили його з допомогою сильного гравітаційного лінзування. Цей унікальний обʼєкт дає уявлення про те, як народжувалися галактики, коли Всесвіту було менш ніж мільярд років.