Компанія Facebook мляво реагувала на хвилю дезінформації та російського втручання в українському сегменті соцмережі під час подій 2014 року, пишуть журналісти The Washington Post.
Видання наводить слова колишнього голови служби безпеки соцмережі Алекса Самоса, який заявив, що персонал Facebook був у курсі кампанії з дезінформації та вжив заходів проти «низки акаунтів, припинивши їх діяльність».
У той же час Самос додав, що компанія не прибрала окремих «незалежних учасників» пропагандистської кампанії, які під фейковими акаунтами поширювали брехню і пропаганду.
Елізабет Ліндер, колишній фахівець Facebook з політики в Європі, на Близькому Сході і в Африці розповіла, що компанія була стурбована хвилею дезінформації в Східній Європі, але «просто губилася», не знаючи, як з цим боротися.
Журналісти зазначають, що після Революції Гідності в 2014 році та знову в 2017 році Facebook раптово забанив десятки акаунтів українських лідерів громадської думки через скарги на їхній контент. В Україні прийшли до висновку, що це робота російських ботів. Крім того, їм приписують створення фейкових сторінок міністерств і політиків, які розпалювали ворожнечу і ненависть.
Ці випадки підтвердив навіть сам Марк Цукерберг. За його словами, «кілька постів суперечили правилам компанії», але не сказав, чи проводила Facebook перевірку автентичності та походження прохань про заборону.
У 2015 році Facebook відправила до Києва голову департаменту з питань політики компанії у Центральній та Східній Європі Габріелу Цех. Під час зустрічі тодішній заступник голови Адміністрації Дмитро Шимків передав Цех докази російського втручання в український сегмент. Крім цього, державний секретар Міністерства інформаційної політики Артем Біденко домовився надіслати їй список громадських діячів, чиї акаунти соцмережа заблокувала безпідставно. Цех пообіцяла, що компанія розгляне цю інформацію.
Попри те, Цех не тільки не відповіла Біденку, а ще й видалила його з друзів у соцмережі. Як пишуть журналісти, адміністрація Facebook відмовилася надати коментар Цех з цього приводу, але додала, що очільниця департаменту пояснювала Біденку, що не може відповідати на кожне повідомлення. Проте вона передає отриману інформацію компетентним працівникам свого департаменту.
У середині жовтня Facebook створила спеціальний штаб у своєму центральному офісі в Каліфорнії, який повинен боротися із втручанням у вибори в Конгрес США в листопаді за допомогою соцмережі.