Міністерство юстиції США підозрює мешканку Санкт-Петербурга Олену Хусяйнову в змові з метою зашкодити політичній системі в США і втрутитися у вибори в 2016 і 2018 роках, йдеться в повідомленні Мінʼюсту.
За даними міністерства, Хусяйнова є головним бухгалтером «Проекту Лахта» — багатоскладової операції, спрямованої на аудиторію в США, країнах Європейського Союзу та Україні. Фінансує його бізнесмен Євген Пригожин, який вважається близьким другом президента Росії Володимира Путіна, і дві підконтрольні йому компанії, Concord Management and Consulting і Concord Catering.
Мета проекту — посіяти в суспільстві недовіру до кандидатів на виборах і перешкоджати законним функціям органів влади. З січня 2016 року по червень 2018 року бюджет «Проекту Лахта» склав $35 млн, але не всі кошти пішли на операції в США. З цих коштів за перше півріччя 2018 року було витрачено $10 млн.
У межах цієї операції були створені тисячі облікових записів в соціальних мережах та електронних поштових скриньок, які велися від імені громадян США. Хусяйнова відповідала за фінансові документи, в яких були прописані витрати на діяльність в США, включаючи виплати активістам, оплату реклами в соцмережах і просування повідомлень, оплату доменних імен, придбання серверів.
Хусяйнова та інші особи, імовірно, видавали себе за американських політичних активістів, приховуючи своє російське походження. Вони вели акаунти в соцмережах і поширювали матеріали на політичні та суспільні теми, розколюючи американське суспільство, закликали голосувати за або проти певних кандидатів як у 2016, так і в 2018 році.
6 листопада в США відбудуться проміжні вибори в Конгрес. Американцям належить обрати депутатів Палати представників (нижньої палати парламенту) і третину Сенату (верхньої палати парламенту). Компанія Facebook створила спеціальний штаб у своєму центральному офісі в Каліфорнії, який повинен боротися з втручанням у вибори в Конгрес за допомогою соцмережі.
А Twitter оприлюднив базу акаунтів, які можуть мати відношення до російського «Агентства інтернет-досліджень» і використовувалися для політичних та інших кампаній в соцмережі, зокрема для втручання у вибори президента США в 2016 році. Керує «Агентством інтернет-досліджень», яке також називають «фабрикою тролів», Євген Пригожин.