Доступ до гри відкривався на 72 години раніше при замовленні delux-версії
За кількістю глядачів на Twitch
Hogwarts Legacy вже опинилася в центрі двох скандалів. Восьмого лютого в росії керівник Федерального проєкту з безпеки та боротьби з корупцією Віталій Бородін подав скаргу на гру до Генеральної прокуратури. Він вважає, що в Hogwarts Legacy є елементи пропаганди ЛГБТ: коли гравець створює персонажа, то може наділити чоловіка жіночими рисами, і навпаки. Крім того, у грі є персонаж, якого можна сприйняти як трансгендера. Прокуратура розбирається, тож, можливо, у росії гру заборонять.
Паралельно грі відлунювали скандали через трансофобні висловлювання авторки всесвіту Гаррі Поттера Джоан Роулінг та супутні скандали. Деякі активісти закликали не грати в Hogwarts Legacy та навіть створили спеціальний сайт, де можна було відстежувати, хто зі стримерів на Twitch робив відео про гру, щоб від них відписатися. Але активістів розкритикували їхні власні підписники, нагадавши, що Роулінг непричетна до створення гри, навіть до її сценарію. А такий сайт сам по собі може бути інструментом переслідування, погроз та домагання. Зараз він уже не працює.
Оглядачі дали Hogwarts Legacy переважно схвальні оцінки. Вона вже має 83 бали зі 100 на Metacritic і 86 зі 100 на Opencritic, 91% критиків рекомендують її придбати.
«Як і багато хто, я чекав на справді чудову гру про Гаррі Поттера ще з третього класу, — пише оглядач IGN Тревіс Нортап. — За той час ми отримали кілька поважних ігор LEGO Potter, незрозумілу гру EA Sports Quidditch і пережили кошмар Harry Potter Kinect. Але жодна з них не наблизилася до реалізації фантазії про отримання вступного листа до Гоґвортсу, який відкриває двері в таємний світ. З Hogwarts Legacy я радий сказати, що ми нарешті маємо гру про Гаррі Поттера, яка відображає частину цієї магії».
Нік Джиллетт з Metro GameCentral відмічає приголомшливі краєвиди, великий відкритий світ, майстерно опрацьовані рольові елементи, різноманітні головоломки та нескінченні колекційні предмети. А NME хвалить систему заклинань та її використання у битвах — кожне заклинання має свій колір, і обравши заклинання потрібного кольору, ви зруйнуєте щити ворогів. Наприклад, «Акціо»
Критикувати гру теж є за що. Більшість оглядачів, які грали в PC-версію, відмітили погану оптимізацію — локації можуть довго підвантажуватися, часто помітні графічні недоліки, періодично падає частота кадрів навіть на потужних компʼютерах.
Гра виявилася коротшою, ніж казали розробники — обіцяли понад 100 годин геймплею, але насправді сюжет можна пройти за 20 годин, а щоб максимально дослідити всю гру на високому рівні складності, вистачить десь 80. Крім того, після перших 15—20 годин багато елементів гри можуть здатися одноманітними, особливо битви.
Український YouTube-блогер OLDboi на своєму популярному каналі вже опублікував розлогий огляд гри. Його оцінка схвальна, хоча він зазначає погану таргет-систему — часто важко навести приціл на противника, щоб застосувати заклинання, бо гра автоматично закріплює його не там, де треба. Втім, це проблема, яку розробники ще можуть виправити в майбутніх оновленнях. Крім того, блогер покритикував гру за поганий дизайн інвентаря та щоденника персонажа, одноманітність противників і малу кількість босів серед них та деякі невеликі баги, які теж можна виправити. Ще один мінус — в Hogwarts Legacy досі немає української мови.
А от відсутність квідичу, на думку OLDboi, грі можна пробачити. У ній вже так багато елементів і деталей, що на розробку окремих механік спортивної гри на мітлах пішов би ще мінімум рік.
Цікавий дискомфорт, який може спричинити гра, помітив оглядач PC Gamer Морган Парк
«Самому Гаррі Поттеру доводилося вбивати лише один чи два рази за весь час у Гоґвортсі. Я забираю пів дюжини життів по дорозі на урок зіллєваріння, і не знаю, як до цього ставитися», — пише Парк.
Звісно, це ігрова умовність. Без можливості перемагати десятки противників гра взагалі не мала б бойової частини. Але до того, що підліток з пʼятого курсу Гоґвортсу має постійно вбивати людей, гоблінів та різних магічних істот, доведеться звикнути. До речі, непрощенні закляття, в тому числі й вбивча «Авада Кедавра»
Кеза Макдональд
«Hogwarts Legacy починаєш відчувати, як незліченні ігри з відкритим світом минулого десятиліття, коли граєш у неї понад 15 годин. З іншого боку, можна покататися на гіпогрифі. Саме ці чарівні моменти та атмосфера рятують гру від посередності, але тільки якщо чарівний світ все ще тримає вас під своїми чарами», — підсумовує Макдональд.
Нам не потрібні чари, щоб робити свою роботу, але щось магічне в ній є. Підтримати «Бабель»: 🔸 у гривні, 🔸 у криптовалюті, 🔸 Patreon,🔸 PayPal: [email protected].