Смієтеся над мемами про ретроградний Меркурій? У 2020-му астрологія стала багатомільярдним бізнесом. І в цьому році зірки (й аналітики) віщують йому нові прибутки

Автор:
Сергій Пивоваров
Редактор:
Гліб Гусєв
Дата:

Кароліна Ускакович / «Бабель»

Чергова хвиля інтересу до астрології виникла у другій половині 2010-х. Уже у 2019 році інвестори почали вкладати гроші в астрологічні стартапи та не прогадали: під час пандемії люди дедалі частіше звертаються до астрологів. В астрологічних додатків мільйони нових підписників, у професійних астрологів зі стажем графік забитий на місяці вперед, гороскоп завела навіть українська радіостанція «Армія FM». За зірками пророкують результати виборів, терміни розробки вакцини від коронавірусу і навіть курс біткоїна. Оглядач «Бабеля» Сергій Пивоваров розповідає, як пандемія спровокувала астрологічний бум і перетворила цю індустрію на процвітаючий ринок вартістю в мільярди доларів.

Інвестори вкладають гроші в астрологічні додатки

Інтерес до астрології, особливо серед молоді, почав рости приблизно 3—4 роки тому. Виріс трафік публікацій з гороскопами, популярними ставали акаунти з астрологічними мемами в Instagram. У 2019-му інвестори оцінили потенціал «ринку містичних послуг» і стали вкладати гроші в астрологічні стартапи.

Один з найпопулярніших — Co-Star. Додаток створює вашу «карту долі» за датою народження і розкриває ваші захоплення та пристрасті. Co-Star також дає вам щоденні рекомендації в таких сферах, як «Я», «Духовність», «Соціальне життя» і «Робота». За три долари на місяць ви можете звʼязатися з контактами у спільноті Co-Star, щоб поділитися та порівняти дані. Особливо популярний цей додаток серед дівчат 20—25 років, які щодня перевіряють, наскільки їхні «зірки сходяться» з тією чи іншою людиною. Експерти прогнозують, що Co-Star дуже скоро може потягатися зі Spotify або Tinder як за вартістю, так і за охопленням користувачів.

В іншого астрологічного додатку — Sanctuary — є чат-бот, який надсилає щоденні гороскопи, йому можна ставити запитання. А за 20 доларів на місяць можна спілкуватися зі штатними астрологами Sanctuary.

Третій додаток під назвою Pattern популярний у Голлівуді та серед фінансових фахівців. Його заснувала Ліза Донован — співзасновниця студії Maker Studios, яку за 675 мільйонів доларів викупила компанія Disney. Свій додаток вона вважає «соціальною мережею для розуміння себе та інших». Щоденні повідомлення спонукають користувачів «занурюватися глибше, вникати у страхи та тривоги, інстинкти або стосунки».

У 2019 виручка від астрологічних додатків перевищила 40 мільйонів доларів. А у 2020-му на тлі пандемії коронавірусу стався справжній астрологічний бум. Згідно з Google Trends, пошукові запити «карта народження» і «астрологія» у 2020 році досягли пʼятирічного піку. Росс Кларк, генеральний директор стартапу Sanctuary, каже, що кількість передплат у 2020-му зросла, а старі користувачі стали глибше взаємодіяти з додатком.

Астрологи зі стажем теж визнають, що тепер їхній бізнес процвітає

Семюел Рейнольдс — ветеран астрології з понад 25-річним стажем. Він веде онлайн-курси астрології для чайників, зазвичай у нього було пʼять-шість учнів. Тепер у нього навчаються до 30 осіб, і Рейнольдсу вперше довелося найняти помічника. Станом на середину грудня минулого року місця на його курсі забронювали до березня.

Чані Ніколас, астролог із 20-річним стажем, торік випустила книгу «Ви були народжені для цього: астрологія для радикального самоприйняття», яка стала бестселером. Вона також запустила своє шоу на Netflix і астрологічний додаток Chani. Зараз її компанія в Лос-Анджелесі підбирає трьох осіб на посади директорів з річним окладом у понад 100 тисяч доларів. На відміну від інших астрологічних стартапів, її бізнес обходиться без інвесторів.

Лондонська астролог Хані Астро навіть записалася на курси психології, щоб краще працювати з клієнтами. Вона спеціалізується на 12-му домі астрології, який стосується таких тем, як психічне здоровʼя та ізоляція. Її найпопулярніша послуга — індивідуальні консультації за 100 фунтів (близько 140 доларів) на годину. З квітня минулого року кількість її клієнтів зросла до 80 на місяць. Тепер вона намагається знизити це число до 12, щоб залишався час на розвиток своїх каналів в YouTube і TikTok.

Молоді астрологи завойовують соцмережі

Крім астрологів-аксакалів, торік до справи долучилася молодь, яка швидко досягла успіху в соцмережах. На початку минулого року астрологічні прогнози 22-річної Марен Альтман набирали на YouTube усього кілька сотень переглядів. У лютому вона вирішила перейти на TikTok і за 10 місяців набрала понад мільйон підписників. Починала вона із сатиричних відео про різні знаки Зодіаку, потім переключилася на президентські вибори у США та вакцину проти коронавірусу.

Її підписники платять від 7,77 до 49,49 долара на місяць за щотижневі стрими, ексклюзивний контент та інші бонуси. А сама Альтман говорить, що її нова пристрасть — фінансова астрологія. Тепер вона за зірками пророкує курс біткоїна, рух фондового ринку США та планує на цьому будувати свій бізнес.

Якщо ви не вірите, що астрологія в TikTok комусь цікава, то згадайте, який ажіотаж у кінці грудня 2020 року викликала тема «злиття Юпітеру і Сатурну» і настання «Ери Водолія».

Ще один молодий астролог, який прийшов до успіху у 2020 році, — 23-річна Джейд Сайкс. У її Patreon зі щомісячним донатом у 9,98 долара 3,5 тисячі підписників, понад 100 тисяч підписані на її акаунти в соцмережах. Сайкс як особистого астролога найняли соул-співачки SZA і Кейлані. Незабаром вона планує запустити нову послугу — шестигодинний сеанс індивідуальної та максимально повної «карти долі» за 998 доларів.

За словами астрологів, попри пандемію, запитання на кшталт «чи захворію я на коронавірус» були дуже рідкісними. Найчастіше клієнтів цікавила карʼєра, стосунки з родиною та близькими людьми. Майже всі астрологи дають оптимістичні прогнози на 2021 рік і пророкують підйом у технологічній і фінансовій галузях. А для них найкращий прогноз роблять фінансові аналітики, які оцінюють розмір індустрії «екстрасенсорних послуг» у 2021 році у 2,3 мільярда доларів. І це тільки у США.