Star Wars Squadrons, Crash Bandicoot 4, рімейк Mafia — три гри, які намагаються повернути нас в дитинство. І у них виходить

Автор:
Влад Недогибченко
Редактор:
Гліб Гусєв
Дата:

Скриншот з гри «Mafia: Definitive Edition»

На початку жовтня на всіх великих платформах вийшли відразу три гри — у них вже багато хто грав у кінці 90-х і на початку 2000-х. Влад Недогибченко з бюро inka розібрався, якими вони вийшли. Спойлер: необовʼязковими, але дуже приємними.

У 2020 році індустрія відеоігор запустила чергову хвилю ностальгії. Кількість рімейків і сіквелів старих знакових франшиз зашкалює: Final Fantasy, Tony Hawkʼs Pro Skater, Resident Evil — це тільки верхня частина списку. І напрочуд дивно, що багато з них хороші. На початку жовтня перелік поповнився трьома несхожими один на одного тайтлами.

Mafia: Definitive Edition

Коли оригінальна Mafia виходила в 2002-му, то здавалася дорослішою версією GTA. Номінально вони схожі — і там і там можна їздити на машинах по місту і палити по перехожих. У всьому іншому «Мафія» ніби абсорбувала знамениті гангстерські сюжети — від «Хрещеного батька» до «Одного разу в Америці». Змінюючи їх, але зберігаючи серйозний тон і моральну проблематику.

Сюжетний трейлер гри Mafia: Definitive Edition

Коли в травні показали трейлер нової «Мафії», розробники (студія Hangar 13) запевняли фанатів, що будуть вірними оригіналу, але зроблять все красиво, технологічно і сучасно. В цілому, не збрехали. Найняли нових акторів на переозвучку, зробили локації ефектними і деталізованими, напхали приємними дрібницями, сценками та діалогами.

Кожне дрібне нововведення нагадує, наскільки за 20 років застарів оригінал. Мова не тільки про технічне виконання. Сюжетні умовності, які пропускав дитячий мозок, сьогодні впадали б в очі. Простий приклад: дівчина Сара, в яку закохується головний герой. В оригіналі він проводить її додому і захищає від хуліганів, і на подяку за це вона проводить з ним ніч. У новій грі Сара — набагато живіший персонаж, а її сюжетна лінія розрахована на нинішніх 30-річних. Не всі переробки Hangar 13 йдуть грі на користь, зайва голлівудизація доречна не в кожному рівні, але обсяги роботи викликають повагу. За сучасними мірками, це необовʼязкова гра, але для любителів жанру і оригіналу — приємні 20 годин, наповнені флешбеками.

Star Wars Squadrons

У кого з флешбеками справи йдуть не гірше, так це у Star Wars Squadrons. Squadrons дуже добре передає дух оригінальних фільмів і «літалок» з 90-х на кшталт X-Wing і TIE Fighter. Тут немає рольових елементів, складної прокачки і кампанії на 30 годин. У тебе одна мета — сидіти в кабіні ікс-вінг і кришити ворогів під фірмові «піу-піу» і лазерні спалахи. Але зроблені ці «піу-піу» і кабіни пречудово.

Трейлер Star Wars Squadrons

Намагаючись розібратися з управлінням в хаосі космічного бою, розумієш — у дитинстві за такий досвід віддав би нирку. У всьому, крім продакшну, Squadrons здається грою не з нашого часу. Ось сюжет, а ось два аскетичних мультиплеєрних режими. Ніяких платних доповнень і плану оновлень на рік: що купив — у то і граєш. Якщо ти не хардкорний фанат «Зоряних воєн» і мультиплеєрних боїв, то Squadrons — це приємна гра на кілька вечорів. Але при наявності шолома віртуальної реальності ситуація змінюється — з ним гра перетворюється на унікальний домашній атракціон.

Crash Bandicoot 4: Itʼs About Time

Ще більш несподіваним у 2020-у здається не рімейк, а продовження Crash Bandicoot. Людям, які не грали в серію про гіперактивного сумчастого борсука, досить складно пояснити її фішку. У 90-ті «Креш» був однією з візитівок першого покоління PlayStation. Це платформер — а значить, тут потрібно багато стрибати, ухилятися, збирати умовні монетки (у цьому разі — фрукти).

Нехай вас не вводить в оману мультяшний стиль і милі звірятка. Це одна з тих ігор, які не прощають помилок — на YouTube повно доказів. Хоча в 4-й частини розробники вирішили зглянутися над гравцями і тепер зі старту пропонують вибрати режим гри — modern або retro. Всім непідготовленим краще вибирати перший. Гра при цьому не втрачає на складності, але дає більше можливостей із нею впоратися: вона перевіряє навички і реакцію, але робить це осмислено — складнощі і невдачі здаються більш справедливими.