Девʼятнадцятирічна Аліса Карсон хоче стати астронавтом NASA і полетіти на Марс. Дівчина вже отримала ліцензію пілота. А тепер вивчає астробіологію і розповідає про космос у TikTok та Instagram

Автор:
Яна Собецька
Редактор:
Євген Спірін
Дата:

Кароліна Ускакович / Артем Марков / «Бабель»

Стати астронавтом NASA у 74 рази складніше, ніж вступити до Гарвардського університету. Щоб потрапити до космічного агентства, американська молодь активно тренується та розвиває свої профілі в соцмережах. Американка Аліса Карсон із дитинства мріє полетіти на Марс. Щоб опинитися серед перших астронавтів, які вирушать на Червону планету у 2030-х, вона вже отримала ліцензію пілота, сертифікат з прикладної космонавтики та підводного плавання. Дівчина тричі виступала на Ted Talks і навіть написала книгу. «Бабель» розповідає, як представники нового покоління американських астронавтів готуються до космічних польотів і використовують соцмережі для реклами.

Американка Аліса Карсон зацікавилася космосом, коли їй було три роки. Тоді вона побачила епізод мультфільму The Backyardigans, у якому персонажі опиняються на Марсі, і сказала батькові, що хоче стати астронавтом.

Коли Алісі було п’ять, вона потрапила до свого першого космічного табору NASA — у Гантсвіллі (штат Алабама), і відтоді відвідувала кожен з них. У дванадцять Аліса першою отримала «паспорт» космічного агентства з печатками усіх чотирнадцяти центрів NASA у США. А вже у 15 років вступила на програму Advanced PoSSUM Space Academy, де отримала сертифікат з прикладної космонавтики.

Карсон випустилася зі школи у 2019 році та вступила до Технологічного інституту Флориди.

Зараз Алісі Карсон дев’ятнадцять. Вона вже має ліцензію пілота, сертифікат з підводного плавання та пройшла низку тренінгів для астронавтів, зокрема з польотів в умовах мікрогравітації.

Аліса ― представниця молодого покоління американців, які прагнуть долучитися до нової фази підкорення космосу Америкою. Щоб потрапити до NASA, вони ще у підлітковому віці проходять різноманітні програми з підготовки астронавтів. А також розвивають свої профілі в соцмережах, щоб їх помітили в космічному агентстві.

Nike / Youtube

Аліса Карсон має сторінки у Twitter, Instagram і TikTok. Під ніком nasablueberry вона публікує світлини з відомими астронавтами та ділиться інформацією про дослідження космосу. У одному з відео у TikTok дівчина розповідає, яку освіту слід отримати, щоб стати астронавтом. В іншому — дає короткі поради тим, хто хоче займатися космічними дослідженнями.

Нікнейм Blueberry — це позивний, яким дівчина користувалася під час навчання в PoSSUM Space Academy: «У мене був позивний Blueberry, тому що коли я вдруге потрапила до космічного табору, хотіла такий самий блакитний костюм, як у всіх. Я хотіла бути астронавтом і виглядати як астронавт. Жоден з льотних костюмів мені не підійшов, тому тато знайшов мені костюм-підробку. Він був чорничного кольору».

Аліса Карсон дає поради майбутнім астронавтам на своїй сторінці в TikTok.

Аліса з дитинства мріє полетіти на Марс. Коли їй було дванадцять, вона навіть виступала на присвяченій дослідженням Червоної планети конференції NASA. А пізніше стала амбасадором нідерландського проєкту з колонізації Марсу Mars One.

Аліса неодноразово розповідала про свою мрію на Ted Talks. Уперше — коли їй було лише тринадцять. У 2018 році дівчина написала автобіографічну книжку So You Want to Be an Astronaut. А також спільно з німецькою фірмою Horizn Studios випустила першу в історії колекцію космічних валіз. Зараз Аліса є амбасадором низки компаній, найвідоміші з яких — Nike і Soda Stream.

Дівчина намагається стати однією з тих астронавтів, яких NASA відбере для перших польотів на Марс. Орієнтовно, вони мають стартувати у 2030-х. Агентство вже готується до майбутніх місій. У липні на Червону планету планують доправити ровер Perseverance. Він подорожуватиме поверхнею Марсу та збиратиме інформацію, яка може знадобитися під час пілотованих місій.

Карсон вважає себе та своїх однолітків «поколінням Марсу». На думку дівчини, для молоді, яка цікавиться наукою, четверта планета від Сонця — це «новий Місяць». Проте підкорити Марс неможливо без тиску громадськості.

«Єдина причина, чому ми висадилися на Місяць, — до цього був громадський інтерес. Я вважаю, що Марсу потрібен схожий поштовх. Щось, що заохочує людей або долучитися до космічної програми, або якось її підтримати», — каже Карсон.

Аліса Карсон тричі розповідала про свою мрію полетіти на Марс на Ted Talks.

Зараз Аліса навчається в Технологічному інституті Флориди та вивчає астробіологію. Після завершення навчання й отримання докторського ступеня вона подаватиме заявку до NASA. Космічне агентство відбирає майбутніх астронавтів кожні кілька років. Проте потрапити до NASA у 74 рази складніше, ніж вступити до Гарвардського університету.

Щоб стати астронавтом, потрібно мати американське громадянство та спеціалізовану вищу освіту, наприклад, з інженерії, біології, фізики, математики чи комп’ютерних наук. А також щонайменше три роки досвіду роботи або тисячу годин нальоту як командир або пілот літака.

У 2020 році Аліса Карсон знялася в рекламі Soda Stream. За сюжетом група астронавтів знаходить воду на Марсі.

Зазвичай в астронавти обирають людей віком 30—40 років. Вони залишають престижну кар’єру для того, щоб займатися дослідженням космосу, проте потрапити в NASA вдається не усім. У 2017 році з понад 18 300 кандидатів агентство відібрало лише 12.

Аліса планує відправляти заявки у космічне агентство, поки її не оберуть. Дівчина сподівається полетіти в космос ще до того, як їй виповниться тридцять. Однак якщо доведеться, готова працювати й над дослідженнями на Землі. «Я просто хочу зробити свій внесок у розвиток космічної програми, незалежно від того, чи це політ на Марс, робота в космічному центрі або будь-яка інша місія».

Nike / Youtube