Дональд Трамп частіше за своїх попередників спілкується з очільниками корпорацій. Багато з них стали членами консультативних рад при Адміністрації президента, але далеко не всі змогли довго протриматися на цій посаді. Через суперечки з адміністрацією президентську раду покинули Кевін Планк з Under Armour, Ілон Маск зі SpaceX і Tesla, Тревіс Каланік з Uber, Кеннет Фрейзер з Merck & Co.
Гендиректор Apple Тім Кук — один з небагатьох керівників корпорацій, який примудряється і підтримувати, і критикувати політику Трампа. Але разом з цим залишається на хорошому рахунку в президента і просуває інтереси своєї компанії, уникаючи критики своїх співробітників і клієнтів. Джеффрі Сонненфельд, професор менеджменту Єльського університету, який неофіційно консультував Трампа ще до його президентства, вважає, що це нова можливість для Apple. «Попередній гендиректор Стів Джобс не мав впливу в Вашингтоні, а Тім Кук досяг його».
Під час президентської кампанії в 2016 році Трамп пообіцяв змусити американські корпорації перенести своє виробництво з Китаю в США. Через місяць після обрання він запросив Кука на зустріч щодо цього питання. Присутні на цій зустрічі розповіли WSJ, що Кук пояснював принципи роботи Apple на різниці між виробництвом смартфонів та автомобілів. Головний аргумент був у тому, що більшу частину вартості iPhone становлять дизайн і проєктування, а не складання. Уже тоді він попередив, що торгова війна з Китаєм буде серйозною проблемою для великих американських компаній.
Трамп лишився задоволений зустріччю. А Кук одразу став налагоджувати звʼязки з членами сімʼї президента — його дочкою Іванкою та її чоловіком Джаредом Кушнером, який на початку 2017 року став старшим радником у Білому домі. Сам Трамп уже кілька років запрошує Кука до свого гольф-клубу, особисто дзвонить, щоб привітати зі святами та вважає його своїм другом і хорошим управлінцем. І це разом з тим, що в 2016 році Кук підтримував Гілларі Клінтон, а більшість працівників Apple досі надсилають пожертви демократам.
У 2017 році Трамп консультувався з Куком з приводу закону про зниження податків для великих американських корпорацій. Зрештою той переконав президента переглянути закон з вигодою для своєї компанії. А на початку 2018-го Трамп поставив політику Apple за приклад іншим.
Коли минулого року Білий дім запровадив додаткові мита на товари китайського виробництва, Кук домігся, щоб зі списку вилучили групу продуктів Apple, як-от «розумні» годинники та бездротові навушники. У серпні цього року адміністрація зібралася запроваджувати нові мита. Тоді Кук звʼязався з Джаредом Кушнером і попросив його організувати телефонний дзвінок з Трампом. І знову iPhone та інші продукти позбавили додаткових мит. Головний аргумент, яким Кук переконав Трампа — додатковий податок дасть перевагу над Apple південнокорейській компанії Samsung.
На початку цього року Кук увійшов до Американської консультативної ради з питань політики в галузі трудових ресурсів, очолюваної Іванкою Трамп. І тепер адміністрація президента радиться з ним у питанях торгівлі та бізнесу в усьому світі, в тому числі в Китаї, Бразилії та Європі.
Сам Кук говорить, що у стосунках із президентом він покладається на просту формулу — перш ніж поставити питання, він запитує себе: чи має Apple право говорити про це. Проте він вважає, що «бізнес не повинен обмежуватися тільки комерцією». Тому Кук дозволяє собі відкрито критикувати міграційну політику Трампа та його рішення про вихід США з кліматичної угоди. Але перед тим, як виступити з публічною критикою, Кук попереджає про це Білий дім через Кушнера або інших високопосадовців.
Характеризуючи Кука, один з колишніх чиновників сказав, що «будучи людиною виваженою і вдумливою, він не влаштовує скандал і не вступає в суперечки, коли цього не потрібно». Кук вміє вчасно промовчати або навіть підіграти Трампові. Яскравий приклад, коли в березні цього року Кук замінив своє прізвище в Twitter на значок яблука, після того як Трамп на одному із засідань назвав його «Тімом Еплом».
Такий підхід Кука допоміг його компанії серйозно заощадити на лобістах. За даними Center for Responsive Politics, витрати Apple на лобіювання з 2017 року склали близько 18 мільйонів доларів. Головні конкуренти, Amazon, Google і Facebook, витратили вдвічі більше. Як сказав недавно сам президент: «Поки одні наймають дорогих консультантів, Тім Кук дзвонить безпосередньо Дональду Трампу».