Що робитиме Офіс пацієнта?
Він має стежити за тим, щоб права пацієнтів дотримувалися. Наприклад, в Офіс можна буде поскаржитися на неякісне медобслуговування, корупцію та хамство лікарів. Каналів звʼязку буде кілька: телефон, месенджери або особиста зустріч у МОЗ. Скарги та пропозиції розподілятимуть по фахівцях, деякі одразу розглядатиме сама Скалецька.
Що відбувається зараз?
Зараз скаргу можна подати на гарячу лінію або написати листа. Але в МОЗ впевнені, що ця система працює неефективно: на листи чиновники реагують рідко, а на гарячу лінію складно додзвонитися. Вона залишиться як частина нового Офісу.
Як Офіс пацієнта вирішуватиме мої проблеми?
Якщо пацієнт розповість, що лікар поводиться неетично, у лікарні брудно чи немає ліків, Офіс порадить міністру направити туди перевірку. А якщо пацієнт постраждає від лікарської помилки чи побачить, що лікар бере хабар, то юристи Офісу допоможуть скласти заяву в поліцію. Такі випадки міністр контролюватиме особисто. В Офісі пацієнта буде секретаріат, чия функція — рекомендувати міністру рішення. Якщо проблему пацієнта так і не вирішать, тоді перевірятимуть співробітників Офісу.
Як я дізнаюся, що мою проблему вирішують?
Алгоритм зворотного звʼязку поки розробляють. Повідомляти пацієнтів будуть змістовно, а видавати їм відписки заборонять.
Коли запуститься Офіс і скільки на нього витратить держава?
Офіс обіцяють представити до кінця вересня. Окремий бюджет на нього не виділятимуть — у будівлі МОЗ є вільне приміщення. Для запуску потрібно лише управлінське рішення Скалецької.