«Небезпечна гра Слоун»
Елізабет Слоун — висококласний вашингтонський лобіст. Одержимий трудоголік, вона не схильна зупинятися ні перед чим, особливо якщо на карті — її професійна репутація. А як інакше пояснити, навіщо міс Слоун вплуталася у запевне програшну боротьбу за скасування білля Хіттона-Харріса, який дозволяє безперешкодне придбання та володіння вогнепальною зброєю?
Фільм Джона Меддена («Вибір капітана Кореллі», «Готель «Меріголд») — це справжнісінький трилер з непередбачуваною розвʼязкою та чудовим кастингом. Крім вельми переконливої в образі залізної леді Джесіки Честейн («Древо життя», «Інтерстеллар») і багатоликого Майкла Сталберга («Форма води», «Фарго 3»), у фільмі знялися два голлівудських ветерани: Сем Вотерстон і Джон Літгоу — їм 150 років на двох, а перелік ролей займе всю цю сторінку.
«Прослуховування»
Драмеді по-німецьки — це коли жінка-режисер ставить для німецького ТБ рімейк класичного фільму Райнера Вернера Фассбіндера, до початку зйомок залишаються лічені дні, але актрис на головні ролі досі немає. Поки режисер і продюсери на межі нервового зриву прослуховують «зірок», крізь зіткнення артистичних еґо проступають контури майбутнього фільму, а на перший план виходить актор-невдаха Гервін, який підробляє на кастингах читками ролей.
Це робота в дуже особливому жанрі — «фільму про фільм». Режисер-початківець Ніколас Вакербарт відомий як актор. Глядачі за межами Німеччини можуть памʼятати його за роллю одного з директорів у гучному «Тоні Ердманні». Тому «Прослуховування» — перш за все «акторське» кіно, де ретельно прописані та розіграні ролі оманливо нагадують імпровізації. А стилізована під документальну зйомку постановка відсилає до навмисно недбалої режисури Фассбіндера, який міг знехтувати композицією кадру, але вмів закарбовувати на плівці сам час.
«Капітан»
В останні місяці війни, коли результат Другої світової був вже вирішений, голодний і обірваний 19-річний дезертир знаходить дивом уцілілу форму гауптмана. Самозваний капітан збирає зграю таких самих дезертирів, упевнених у тому, що він справді офіцер. Вимушений грати чужу роль, «гауптман» (прототип персонажа — військовий злочинець Віллі Герольд, якого британці повісили в листопаді 1946-го) все сильніше зачаровується владою, яку надає йому чорна форма.
Здавалося б, що ще можна сказати про жорстокість війни після таких фільмів, як «Іди і дивись» або «Син Саула». Роберт Швентке, який знімав фільми в діапазоні від «Дружини мандрівника в часі» до «Примарного патруля», показує війну з погляду ката та справжнього виплодка пекла, тоді як німецькому військовому кіно властива радше покутна позиція. Атмосферу «Капітана» не в останню чергу створює чорно-біла операторська робота Флоріана Балльхауса, який надихався «Скаженим биком» Скорсезе. Бруд і кров у ч/б однакового чорного кольору — тим страшніше в підсумку вийшло.
«Погані часи в «Ель Роялі»
Трилер Дрю Годдарда («Хатина в лісі») — це історія сімох незнайомців, кожен з яких не той, за кого себе видає. Їхні шляхи перетинаються у старому готелі на кордоні двох штатів. Так само як його постояльці, готель зберігає чимало брудних секретів. Рано чи пізно герої почнуть стріляти один в одного — це лише питання часу.
Це не просто ностальгічний нуар із сольними виходами Джеффа Бриджесса і Кріса Гемсворта, який уперше грає негативного персонажа. Це ще й відображення американської міфології шістдесятих, зі шлягерами того часу, злочинами Чарльза Менсона та таємницею вбивства Джона Кеннеді. Загалом, «Погані часи у «Ель Роялі» поєднує поетику таких двох майстрів кримінального кіно, як Мартін Макдонах і Квентін Тарантіно. За одним винятком: у ньому немає властивої Макдонаху філософії та тарантінівського таланту до художньої провокації.
«Перша людина»
Зразково-показовий байопік, у якому астронавт Ніл Армстронг готується до висадки на Місяць. Історія охоплює сім років. Починаючи з 1962 року, коли пілот ракетопланів Армстронг (Райан Гослінг) записується в загін космонавтів НАСА. Аж до, власне, літа 1969-го, коли він став першою людиною, що ступила на поверхню Місяця. Щоправда, він так і не побажав у кадрі удачі містерові Горськи, що логічно: автори наполягають на тому, що все показане в фільмі, — правда.
Режисер фільму не менш показовий за Армстронга — це 33-річний вундеркінд Демʼєн Шазелл, постановник «Одержимості» та «Ла-Ла Ленду», що став сенсацією оскарівської гонки в 2017 році. Щоправда, індивідуальність автора цих фільмів розчинилася в новій роботі — з таким самим успіхом «Першу людину» міг зняти будь-який голлівудський постановник байопіків. Саме такі фільми отримують навесні золоті статуетки. Як кажуть, запамʼятайте цей твіт.