Хочу змінити мобільного оператора, але залишити старий номер. Це можливо? (Тепер — так)

Автор:
Євген Спірін
Дата:
Хочу змінити мобільного оператора, але залишити старий номер. Це можливо? (Тепер — так)

Артем Марков / «Бабель»

Змінити оператора і зберегти свій номер у багатьох країнах можна з початку 2000-х років. Послуга називається Mobile number portability (MNP) і спочатку зʼявилася в США, Великій Британії, Гонконзі та Нідерландах. Потім до них приєдналися країни Азії, Грузія, Білорусь та багато інших. В Україні до сьогодні послуга недоступна. Перші дві спроби запровадити її виявилися невдалими. Український державний центр радіочастот оголошував тендери на закупівлю обладнання з 2015 року, але один визнали недійсним, а після другого почалися суди між учасником і переможцем. Тепер, з 1 травня, усі три великих мобільних оператори — Kyivstar, Lifecell, Vodafone, а також три оператори CDMA — 3mob, Peoplenet і Intertelecom — надають послугу перенесення номера. Усі абоненти на контракті або на передоплаті зможуть змінювати оператора і зберігати свій улюблений звичний номер.

І як це працює?

В Україні, на відміну від сусідніх держав, сім-карти не привʼязані до паспорта чи інших документів. Тому більшість абонентів, якщо в них не контрактні пакети, зіткнуться з тим, що карту все таки доведеться зареєструвати на своє імʼя. Для цього потрібно зайти в особистий кабінет на сайті вашого оператора або прийти в спеціалізований магазин. Якщо ваш номер не привʼязаний до паспорта, доведеться подати заявку. Це теж можна зробити онлайн та заповнити її за допомогою ЕЦП. Саме так ви привʼязуєте свій номер, щоб «забрати його з собою».

Як змінити оператора і зберегти номер?

  1. Зареєструвати номер у свого оператора в центрі для клієнтів або онлайн. Наприклад, зайти в кабінет на сайті, заповнити форму. Чекати від 8 годин до 1 дня.

  2. Подати заявку на перенесення номера новому оператору. Це теж можна зробити онлайн або в фірмовому магазині. Ось посилання для подачі заявок на три популярних оператори: Vodafone, Kyivstar, Lifecel.

  3. Отримати смс. Прийти в магазин зі старою сім-картою, документами і забрати нову. Після цього можна вставити її в телефон і користуватися.

Добре. Які документи потрібні?

Усе просто. Щоб зареєструвати номер, досить мати один з цих документів:

  • український паспорт;
  • закордонний паспорт;
  • ID-карту;
  • ідентифікаційний номер;
  • водійські права.

Гаразд, і скільки це займе часу?

Узагалі весь процес переходу має зайняти не більш ніж 3 дні, але може тривати й 30. Наприклад, Kyivstar навіть пропонує вибрати відповідну дату, а ось тут запустили спеціальний сайт. Від чого це залежить? Від швидкості реєстрації та обміну відомостями про номери між оператором, якого ви покинули, і тим, до кого ви прийшли. Усі ці три дні ви зможете вільно користуватися своїм номером, але скасувати перенесення можна тільки в перші 36 годин.

Номер залишився, а код оператора зміниться? У чому сенс?

Ні, номер залишається разом з кодом, таким, до якого звикли ви і ті, хто вам телефонує ось уже понад 10 років. Єдиний нюанс — усі, хто вам телефонують, будуть чути голосове повідомлення про те, що ви змінили оператора. А все тому, що після цього у вас імовірно зміняться тарифи, а отже дзвінки для інших операторів можуть стати дорожчими.

А мені можуть відмовити?

Так, цілком. Вам може відмовити оператор або сама система. Чому? Причин кілька.

Якщо відмовив оператор:

  • ваш номер не зареєстрований (не подали документи);
  • номер зареєстрований, але на іншу людину;
  • відомості при реєстрації вказали неправильно;
  • за допомогою цього номера шахраювали або він якось повʼязаний із порушенням закону.

Якщо відмовила система:

  • ви вже намагалися змінити оператора менш ніж 30 днів тому;
  • подали заявку на зміну відразу кільком операторам.

Ну зрозуміло. А скільки все це коштує?

Послуга безкоштовна для абонентів усіх операторів. Щоправда, перед перенесенням переконайтеся, що за номером немає боргів або прострочених платежів. Те саме стосується і грошей на рахунку: після перенесення повернути їх можна буде тільки якщо подати заяву з реквізитами банківського рахунку в центрі для клієнтів вашого старого оператора. Зате всі сервіси, підключені до номера, будуть працювати. Після переходу система запропонує вам доступні тарифні плани, а якщо відмовитеся, вибере план автоматично. Найголовніше —уважно вивчити тарифи, щоб не поміняти на щось гірше.