Верховна Рада у другому читанні проголосувала за проєкти законів № 9158 і № 9154. Вони мають спростити оформлення довідки про обставини травматизації військового (поранення, контузії, каліцтва) на час дії воєнного стану та дозволити створення військово-лікарських комісій при державних і комунальних закладах охорони здоровʼя.
Про результати голосування повідомляє нардеп Ярослав Железняк.
Документи ще мають підписати голова парламенту та президент.
Законопроєкт № 9158
Цей документ дозволяє не проводити розслідування про обставини отримання травми в зоні бойових дій.
Довідка про травму (поранення, контузію, каліцтво) складається протягом 5 днів на підставі рапорту безпосереднього командира та відповідного наказу командира військової частини.
У такий самий строк довідка направляється до військового закладу охорони здоровʼя або до територіального центру комплектування і соціальної підтримки.
Також запроваджується механізм направлення медичних та інших документів до військового закладу охорони здоровʼя або територіального центру комплектування і соціальної підтримки, а також до військової частини — територіальним центром комплектування та соціальної підтримки.
«Таким чином документи «ходитимуть» за військовим, а не військовий ходитиме за документами. Це сприятиме розвʼязанню проблем черг і зайвої бюрократії, щоб військовослужбовці, які поранені та перебувають на лікуванні, не вистоювали в чергах для отримання тієї чи іншої довідки від військово-медичної комісії», — пояснив голова комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки, народний депутат від «Слуги народу» Олександр Завітневич.
Железняк додає, що в цьому законі підтримали поправку № 47, відповідно до якої в разі неможливості направлення документів у електронному вигляді обовʼязок направити документи в паперовому вигляді покладається на заклад охорони здоровʼя або територіальний центр комплектування і соціальної підтримки.
Законопроєкт № 9154
Як йдеться в пояснювальній записці, раніше військово-лікарську експертизу могли проводити тільки комісії, створені при територіальних центрах комплектування і соціальної підтримки та закладах охорони здоровʼя Міністерства оборони, СБУ та інших військових формувань.
Однак існувала правова неврегульованість, яка не дозволяла створювати ВЛК при інших закладах охорони здоровʼя сектора безпеки і оборони, зокрема Міністерства внутрішніх справ України, Державної прикордонної служби України, Служби зовнішньої розвідки України та інших.
До закону додали весь склад сектора безпеки та оборони, а також дозволили створювати ВЛК при закладах охорони здоровʼя як державної, так і комунальної форми власності.